تصاویری دیدنی از نمایشگاه خورو توکیو 2015


به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه خودرو توکیو که هر دو سال یک بار برگزار می شود در گذشته بیشتر یک نمایشگاه ملی در ژاپن محسوب می شد اما به تدریج روند رو به رشد خود را طی کرده و اکنون به رویدادی مهم در چرخه نمایشگاه های خودرو جهان مبدل شده است. امسال به لطف حضور خودروسازان اروپایی مانند مرسدس بنز، پورشه و ب‌ ام‌ و، نمایشگاه خودرو توکیو یکی از بزرگترین رویدادها در تاریخ برگزاری خود را شاهد بوده است. البته همانند دوره های پیشین تمرکز اصلی بر شرکت های ژاپنی بوده که فهرست بلندبالایی از مدل های مفهومی و جالب توجه را روانه این نمایشگاه کرده بودند. در ادامه نگاهی گذرا به برخی از جالب توجه‌ترین محصولات ارائه شده در موتور شو توکیو 2015 خواهیم داشت.

هوندا کلاریتی اف‌سی‌وی 2016

تصاویری دیدنی از نمایشگاه خورو توکیو 2015

هوندا کلاریتی اف‌سی‌وی به نوعی رقیب تویوتا میرای محسوب می شود. این خودرو به پیشرانه هیدروژنی 175 اسب بخاری مجهز شده و باک سوخت آن تقریبا در سه دقیقه پر می شود. هوندا کلاریتی اف‌سی‌وی از دامنه حرکت کلی 700 کیلومتر برخوردار است.

لکسس ال‌اف-اف‌سی کانسپت

تصاویری دیدنی از نمایشگاه خورو توکیو 2015

خودرو مفهومی لکسس ال‌اف-اف‌سی پیش نمایشی دقیق از نسل آینده پرچمدار محصولات لکسس یعنی مدل ال‌اس است. طراحی ظاهری تهاجمی این خودرو از ویژگی هایی مانند جلو پنجره بسیار بزرگ و چراغ رانندگی در روز ال شکل سود می برد. به لطف کاپوت کشیده و صندوق بار کوتاه، لکسس ال‌اف-اف‌سی ظاهر یک کوپه چهار در را به خود گرفته است.

مزدا آر اکس-ویژن کانسپت

تصاویری دیدنی از نمایشگاه خورو توکیو 2015

خودرو مفهومی مزدا آر اکس-ویژن از ظاهر یک کوپه نزدیک به تولید انبوه سود می برد. در قسمت جلو زبان طراحی "کودو" مزدا با ویژگی هایی مانند جلو پنجره مشبک سپر مانند و چراغ های باریک به خوبی ملموس است. در قسمت عقب چهار چراغ گرد که با یک اسپویلر به یکدیگر متصل شده اند و یک جفت لوله اگزوز گرد خودنمایی می کنند. مشخصات فنی چندانی درباره این خودرو منتشر نشده و آن چه می دانیم به کارگیری یک پیشرانه دوار ملقب به اسکای‌اکتیو-آر است که از طریق یک جعبه دنده غیراتوماتیک چرخ های عقب را به گردش در می آورد است.

مرسدس بنز ویژن توکیو کانسپت

تصاویری دیدنی از نمایشگاه خورو توکیو 2015

طراحی شده برای نسل تلفن هوشمند، خودرو مفهومی مرسدس بنز ویژن توکیو یک ون خودران با طراحی ظاهری بسیار جذاب است. این خودرو به پیشرانه هیبریدی هیدروژن-الکتریک مجهز است و اگرچه احتمالا هیچ گاه به تولید انبوه نخواهد رسید اما پیش نمایشی از فناوری خودران مرسدس بنز محسوب می شود.

میتسوبیشی ای‌اکس کانسپت

تصاویری دیدنی از نمایشگاه خورو توکیو 2015

خودرو مفهومی میتسوبیشی ای‌اکس با طراحی آینده نگر خود معرف تکامل زبان طراحی "داینامیک شیلد" میتسوبیشی است. این کراس اوور تمام الکتریکی با گلگیرهای برآمده که رینگ هایی بزرگ را در خود جای داده اند و چراغ های جلو باریک و اخمو از چهره ای خشن سود می برد.

نیسان آی‌دی‌اس کانسپت

تصاویری دیدنی از نمایشگاه خورو توکیو 2015

خودرو مفهومی نیسان آی‌دی‌اس دیدگاه فناورانه و زبان طراحی جدید شرکت را در هم ترکیب کرده است. طراحی ظاهری جسورانه که حول محور جلو پنجره جدید وی شکل نیسان متمرکز است این خودرو الکتریکی را از نیسان لیف جدا می سازد. نیسان آی‌دی‌اس به لطف باتری 60 کیلووات ساعتی و بدنه فوق سبک ساخته شده از فیبر کربن دامنه حرکت به مراتب بیشتر از نیسان لیف را وعده می دهد.

سوبارو ایمپرزا 5 در کانسپت

تصاویری دیدنی از نمایشگاه خورو توکیو 2015

خودرو مفهومی سوبارو ایمپرزا 5 در پیش نمایشی دقیق از نسل آینده سوبارو ایمپرزا است. این خودرو از طراحی ظاهری جذاب‌تر با خطوطی تیزتر نسبت به مدل فعلی ایمپرزا سود می برد.

تویوتا کیکای کانسپت

تصاویری دیدنی از نمایشگاه خورو توکیو 2015

خودرو مفهومی کیکای یکی از عجیب‌ترین مدل های معرفی شده در تاریخ شرکت تویوتا است. کیکای از ظاهری شبیه به خودروهای هات راد سود می برد و بر نمایش اجزا نیروگاه خود که در خودروهای عادی غیر قابل مشاهده هستند، تاکید دارد. کابین تویوتا کیکای امکان حمل سه سرنشین را در چینشی مثلثی فراهم می کند که راننده در قسمت جلو و مرکز قرار می گیرد.

ب‌ام‌و ام4 جی‌تی‌اس

تصاویری دیدنی از نمایشگاه خورو توکیو 2015

ب‌ام‌و ام4 جی‌تی‌اس در نمایشگاه پبل بیچ به عنوان یک خودرو مفهومی معرفی شد اما از همان زمان مشخص بود که فاصله چندانی با خط تولید ندارد. این خودرو به پیشرانه شش سیلندر خطی توربوشارژردار مجهز شده که توانایی تولید 493 اسب بخار نیرو و 442 پوندفوت گشتاور را دارد. ب‌ام‌و ام4 جی‌تی‌اس طی 3.7 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می رساند و در نهایت بیشینه سرعت 305 کیلومتر در ساعت را کسب می کند.

پورشه ماکان جی‌تی‌اس 2017

تصاویری دیدنی از نمایشگاه خورو توکیو 2015

کراس اوور پورشه ماکان جی‌تی‌اس به پیشرانه 3 لیتری دو توربوشارژر شش سیلندر خورجینی مجهز شده که توانایی تولید 360 اسب بخار نیرو و 369 پوندفوت گشتاور را دارد. این خودرو به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده و نیروی پیشرانه آن توسط یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه به چرخ ها منتقل می شود. پورشه ماکان جی‌تی‌اس در 4.8 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت رسانده و در نهایت بیشینه سرعت 256 کیلومتر در ساعت را کسب می کند.


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه خودرو 2015 توکیو