علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بیانی متفاوت از هنر با مواد دور ریختنی


به گزارش خبرگزاری مهر، فهیمه احمدی خواه با اعلام این مطلب افزود: این جشنواره به یکی از گرایش‌های هنری معاصر می‌پردازد که در پیوند با نقاشی، مجسمه‌سازی و... به بیانی متفاوت از هنر شکل یافته از مواد دورریختنی، زباله و پسماندهای شهری می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه موضوع اصلی این نمایشگاه اتاق خواب کودک دختر است، اضافه کرد: این نمایشگاه با هدف استفاده بهینه از پسماندهای خشك باارزش شامل وسایل و مواد پلاستیكی و فرهنگ سازی و آموزش به گروههای سنی مختلف بویژه دانش آموزان و زنان خانه دار برگزار می شود.

رئیس اداره بانوان منطقه ۷ با تاکید بر اینکه این جشنواره از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه برگزار می شود،  یادآور شد: یکی از موضوعاتی که همیشه در رابطه با ابداعات مطرح بوده و اولین عامل اصلی در آن به شمار می رود موضوع خلاقیت و اینکه ذهن خلاق همواره به دنبال تولید است، اما گاهی این تولید از وسایل کاملا بازیافتی و به تعبیری دیگر غیرقابل استفاده است.

به گفته وی تمایل این هنر به خلق آثار هنری متشکل از مواد طبیعی و دورریز است، به گونه‌ای که اشیاء ساخته شده از این مواد دورریز با نگاه خلاق و دستان پرتوان هنرمندان این مرز و بوم، سبب تقویت باورها و ارزش‌های دینی از جمله قناعت و صرفه‌جویی شده و تأثیر به سزایی بر جامعه و محیط‌زیست می‌گذارد.

احمدی خواه با بیان اینکه این جشنواره همزمان با اجرای آن در دیگر مناطق شهر تهران در منطقه ۷ نیز برگزار می شود، تصریح کرد: ارتقاء روحیه قناعت و ساده زیستی با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف، توجه به نقش کلیدی زنان به عنوان مدیران خانه و ارتقاء سطح فرهنگ مصرف در خانواده، ترویج فرهنگ خودباوری و اعتماد به نفس، پرهیز از تجمل گرایی، مصرف زدگی و اسراف و توسعه و ترویج استفاده بهینه از پسماندهای شهری و دوریزها از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.


ویدیو مرتبط :
ساخت مینی تراکتور از مواد دور ریختنی!!