آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شیرینی ها/ دستور تهیه «بیسکویت گردو پنیری»


شیرینی ها/ دستور تهیه «بیسکویت گردو پنیری»آخرین خبر/ چی لازم دارم:
آرد گندم ۱۵۰ گرم معادل ۱ و نیم پ
کره هم دما با اتاق ۱۲۰ گرم معادل دو سوم پ
شکر ۵۰ گرم معادل یک سوم پ
پنیر خامه ای ۴۰ گرم
وانیل یک چهارم ق چ
نمک یک هشم ق چ
مغز گردوی خرد شده سه چهارم پ
چه جوری درست میشه:
آرد و نمک را با هم مخلوط نمایید و کناری بگذارید .
کره و شکر و پنیر خامه ای و وانیل را مخلوط کرده ۱ دقیقه با همزن بزنید سپس آرد و نمک را اضافه کرده مخلوط نمایید و هم بزنید تا اثری از آرد باقی نماند و خمیر لطیفی به شما بدهد . خمیر را با دست جمع کنید .
اگر از همزن برقی استفاده نمیکنید اول با همزن دستی مواد را مخلوط نموده و بعد با انگشت کره را به خورد آرد بدهید . از کف دست استفاده نکنید که خمیر به روغن نیوفتد .
روی یک ورق کاغذ روغنی مغز گردو بریزید و خمیر را استوانه ای فرم دهید و روی گردوها بچرخانید تا تمام سطحش گردو بچسبد روی خمیر را پوشانده و ۱ ساعت در یخچال بگذارید استراحت کند و سفت شود و با چاقویی تیز به حالت سکه ای برش بزنید و در سینی فر بدون این که چرب کنید بچینید و به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد بگذارید بپزد .
خواص آرد گندم:
گندم پر از املاح معدنی است. اگر طالب کسب ویتامین های گوناگون هستید، به سراغ گندم بروید.حریره گندم با شکر و بادام برای خونریزی سینه مفید است.گندم، جلوی سرطان روده را می‌گیرد.
در صد قسمت گندم، مواد زیر دیده می شود:
- آب 13.65 درصد
- سلولز 2.53 درصد
- نشاسته و دکسترین 66.77 درصد
- مواد قندی 1.45 درصد
- مواد معطر 1.85 درصد
- مواد سفیده ای و گلوتن 12.58 درصد
- چربی 1.75 درصد
- ضمنا مقدار کافی املاح معدنی و ویتامین های گوناگون داشته و برای انسان غذای نسبتا کاملی است. علاوه بر مصرف تغذیه ، گندم دارای اثر درمانی بسیار می باشد .

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه شیرینی مغزدار پنیری (خانم قمقامی)‬‎