فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



پیام «پدر سالار» برای نوجوانان


به نوجوانان و دانش آموزان می گویم كه هنر تنها به معنای شعر و موسیقی و تئاتر نیست. هنر به معنای شناخت سرزمین مان و چهره های برجسته آن است.

 خبرآنلاین: در پیام محمدعلی کشاورز به دانش آموزان فیلمساز «مسابقه نور ابن هیثم» آمده است:

«هرچند كه پیام دادن برای یك رویداد یا اتفاق مهم از آدم های مهم برمی آید و من خود را شایسته آن نمی دانم، اما به دانش آموزانی كه برای شركت در «مسابقه نور ابن هیثم» فیلم می سازند، توصیه می كنم گذشته خود را بشناسند و بدانند كه گذشتگانشان در عرصه ادبیات همچون مولانا، فردوسی، خاقانی و یا شخصیت هایی علمی همچون ابن هیثم، ابوعلی سینا، زكریای رازی، جابر بن حیان كه بوده اند و چه كرده اند و چه تاثیری بر تاریخ علمی كشورمان گذاشته اند. بنابراین لازم است آن ها این بزرگان را بشناسند، نقش بی بدیل دانشمندان مسلمان را درك كنند و بعد زندگی شان را به داستان و فیلمنامه و بعد از آن نمایش، فیلم یا سریال تبدیل كنند.

ما هم وظیفه داریم برای انواع هنرهای نمایشی به ویژه سینما ارزش قائل باشیم و فرصت بدهیم آن هایی كه دغدغه فرهنگی دارند و نه آن هایی كه به دلیل وجود بعضی روابط سراغ فیلمسازی می روند، درباره مفاخر و مشاهیر ایران و اسلام آثاری تولید كنند. بزرگان كشورمان نیز همواره بر دانستن تاكید كرده اند. برای مثال مولانا شاعر برجسته كشورمان برای اولین بار از عطار نیشابوری تاثیر پذیرفت و وقتی به تركیه رفت و در آن كشور اقامت گزید هم همچنان خود را از دانستن و مكاشفه و تحقیق مبری ندانست و پیوسته كوشید تا درباره نویسندگان و شاعران برجسته دنیا بداند و بخواند. همین موضوع او را به یك چهره جهانی تبدیل كرد. خدمت كردن به كشور چنین معنایی دارد. نوجوانان و دانش آموزان ما باید در عرصه های فرهنگی همچون تئاتر و سینما به شناخت بهتر شخصیت های علمی روی بیاورند. فیلمسازان هم باید از متخصصان و اهالی فن كمك بگیرند نه صرفا سرمایه گذارانی كه دركی از هنر ندارند و به واسطه ثروتشان به این حوزه وارد می شوند.

من همچنین به نوجوانان و دانش آموزان می گویم كه هنر تنها به معنای شعر و موسیقی و تئاتر نیست. هنر به معنای شناخت سرزمین مان و چهره های برجسته آن است. امیدوارم كه دانش آموزان فیلمساز در این مسابقه موفق و پیروز باشند و باز هم درباره تاریخ علم و دانش كشورشان فیلم بسازند.»


ویدیو مرتبط :
تجلیل از پدر سالار