سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افشاگری الشرق الاوسط؛ طرح آمریکا برای درگیری مستقیم ارتش‌های ایران و عربستان


افشاگری الشرق الاوسط؛ طرح آمریکا برای درگیری مستقیم ارتش‌های ایران و عربستان

آریا/ متن پیش رو در آریا منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.


در گزارش محرمانه آمریکا ایران دشمن شماره یک آمریکا خوانده شده است که برای گرفتار شدن این ارتش به رویارویی مستقیم با عربستان سعودی برنامه ریزی می شود، همزمان با آن جنگ های شبه نظامی در بحرین، یمن ومنطقه شرقی در عربستان سعودی صورت می گیرد و این درگیری ها به فروپاشی کامل ارتش عربستان سعودی و ایران منجر می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اینترنتی پانوراما الشرق الاوسط نوشت: پایگاه barenakedislam گزارش محرمانه ای را فاش کرد که با عنوان «روسیه گزارش محرمانه آمریکایی درباره طرح اوباما برای وارد کردن ارتش مصر در جنگ داخلی به هدف سرنگونی عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر را فاش کرد» منتشر شد.
در آغاز این گزارش آمریکایی -که روس ها آن را فاش کردند- آمده است:« اگر مصری ها برای کشتن یکدیگر علتی و توجیهی را پیدا نکنند، ما «دولت آمریکا» باید این علت را ایجاد کنیم» و افزود:« هدف اصلی ما تحریک ارتش و مردم مصر است تا قبل از سال دو هزار و پانزده یکدیگر را بکشند، زیرا اگر اوضاع در زمینه های سیاسی و اقتصادی همینگونه ادامه یابد به نفع آمریکا نخواهد بود، زیرا با عبد الناصر جدیدی در منطقه رو به رو می شویم، اما این بار السیسی مورد حمایت کشورهای نفت خیز حاشیه خلیج (فارس) قرار می گیرد. در حالی که چنین شرایطی برای عبد الناصر فراهم نبود. اکنون محبوبیت ارتش و السیسی به مصر محدود نمی شود بلکه ما شاهد هستیم محبوبیت السیسی در کشورهای حاشیه خلیج (فارس) بیشتر شده است حتی تونس همسایه مصر برای یافتن فردی همانند السیسی تلاش می کند».
در این گزارش به نگرانی آمریکا از سقوط هواپیمای بدون سرنشین در نوامبر سال دو هزار و سیزده به دست مصر اشاره می کند.
گزارش اصلی در هزار و هفتصد و سی و شش صفحه نوشته شد و اوضاع کشورهای عربی را از جمله کشورهای حوزه خلیج (فارس) با دقت بررسی می کند. این در حالی است که هزار و نهصد صفحه دیگر به مهمترین مطالعات و توصیه های مراکز و دانشکده های سیاسی و مراکز نظامی اختصاص داده شد. این مطالعه با نظارت واحدهایی شامل صد و بیست کارشناس متخصص در امور راهبردی سیاسی و نظامی - که بیشترشان تابعیت آمریکایی دارند- تهیه شد و شامل پیشنهادها و سیناریوهای احتمالی پس از دستیابی به این هدف است.
در این مطالعه همچنین آمده است پس از انحلال ارتش عراق در سال دو هزار و سه - در پی حمله آمریکا به عراق- ارتشهای اعم از ایران، سوریه، مصر، عربستان سعودی و پاکستان قدرتمندترین ارتش های منطقه هستند و زرادخانه تسلیحاتی بزرگی در اختیار دارند. در یکی از مطالعات متشکل از چهارصد و سی و دو صفحه (که بخشی از گزارش هزار ونهصد صفحه ای است) به چگونگی فروپاشی این ارتش ها می پردازد و این مسئله را به عنوان زمینه سازی اشغال این کشورها دانست و بر این اساس باید ارتش پاکستان از (اوضاع داخلی) دور شود، ارتش سوریه تا سال دو هزار و سیزده تضعیف شده است. در همین حال، باید ارتش و مردم مصر بایکدیگر رو در رو شوند تا انحلال این ارتش طی چند ماه فراهم شود. در این مطالعه همچنین آمده است که ایران دشمن شماره یک آمریکا است و برای گرفتار شدن این ارتش به رویارویی مستقیم با عربستان سعودی برنامه ریزی می شود همزمان با آن جنگ های شبه نظامی در بحرین، یمن ومنطقه شرقی در عربستان سعودی صورت می گیرد و این درگیری ها به فروپاشی کامل ارتش عربستان سعودی و ایران منجر می شود.
این مطالعه همچنین تاکید کرد قبل از این که عراق، سوریه، مصر، سودان و عربستان سعودی به کشورهای کوچک به اندازه امارات، قطر و کویت تجزیه شود، شصت ونه سیناریوی احتمالی برای درگیری بین مردم و ارتش های منطقه در مدت هفتصد وپنجاه روز پیاپی (حدود دو سال)وجود دارد که مبتنی بر اختلافات ایدئولوژیک، نژادی، فرهنگی و فرقه ای ریشه دار در خاورمیانه است و مرحله کنونی در کشورهای عربی را به زمان و مکان مناسب برای آغاز این طرح دانست، زیرا کشورهای عربی به امور داخلی خود توجه می کنند.
در این مطالعه واکنش های آمریکا را درباره تجزیه کشورهای عربی به کشورهای کوچکتر پیش بینی می کند و سیناریوی برای کعبه و مسجد النبی (ص) و واکنش مردم های پاکستان، اندونزی و ترکیه و کشورهای مسلمان سنی ترسیم کرد و بر این باور است «این اماکن در یک کشور خاصی قرار می گیرند و با نظارت هیئت مدیره از همه کشورهای اسلامی اداره می شوند».
در این مطالعه همچنین ششصد صفحه به شیوه فریفتن ملتها با شعارهای بهار عربی، انقلاب ها و تهاجم رسانه ای از طریق سی و هشت شبکه تلویزیونی، رادیویی و پایگاه های ارتباط اجتماعی اختصاص داده شد و این مطالعه همچنین بر شخصیت های سیاسی، نظامی، بازرگانان ولابی های مورد اعتماد ملتها در کشورهای خلیج (فارس)، مصر و سوریه تکیه کرده است تا آنان به صورت مستقیم و غیر مستقیم به آمریکا در دستیابی به هدفش کمک کنند.


ویدیو مرتبط :
برشی از درگیری مستقیم ایران با آمریکا در جنگ تحمیلی