علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بلندترین آسانسور جهان


خبرآنلاین/ ناسا(سازمان فضایی آمریکا) به شدت سرگم آزمایش بر روی بزرگترین راکت خود در طول تاریخ برای اعزام انسان به مریخ است اما یک شرکت فضایی کانادا قصد دارد مسیر متفاوتی را برای رسیدن به فضا طی کند. شرکت فضایی Thoth در کانادا طرح ساخت یک آسانسور فضایی را ارائه کرده و توانسته با ثبت طرح خود پتنت(حق ثبت) آن را از آمریکا دریافت کند. این طرح بر مبنای ساخت برجی است که به 20 کیلومتری بالای سطح زمین می‌رسد و بلندی آن 20 برابر بلندترین برج ساخته شده توسط بشر خواهد بود. آسانسور فضایی وسیله‌ای است که برای انتقال ماده از سطح یک جرم آسمانی به فضا طراحی شده باشد.

برای این وسیله طرح‌های بسیاری تصور شده که همه آنها شامل مسافرت به فضا از طریق حرکت در امتداد ساختاری ثابت به‌جای استفاده از موشک‌های فضایی است. طرح کلی این وسیله غالباً به سازه‌ای مربوط می‌شود که از روی سطح زمین - در نزدیکی یا روی استوا - تا مدار پیرامون زمین و فضای بی‌وزنی امتداد داشته باشد.

مقام‌های این شرکت کانادایی اعتقاد دارند که طرح آنها می‌تواند موجب صرفه جویی در مصرف مقادیر بسیاری سوخت و هزینه‌های هنگفت پرتاب راکت به مدار زمین شود. از بالای این برج ، هواپیماهای فضایی در یک مرحله به مدار پرتاب می شوند و برای سوخت گیری و پرواز مجدد به بالای این برج باز می گردند.

همچنین از این برج برای مقاصد دیگر از جمله استفاده از انرژی باد و ارتباطات هم استفاده خواهد شد. ثبت این طرح و دریافت پتنت آن از آمریکا نشان می‌دهد که این شرکت ایده جدید و بکری برای ساخت آسانسور فضایی که همیشه خیالی فرض شده دارد. طراح این آسانسور دکتر برندان کویین،رئیس بخش فنی این شرکت کانادایی است. ایده آسانسور فضایی اولین بار توسط کنستانتین تسیولکوفسکی،دانشمند روس در سال ۱۸۹۵ مطرح شد.


ویدیو مرتبط :
بلندترین فلوت جهان!