سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جالب ترین پوشیدنی های CES 2016 در غرفه سامسونگ


جالب ترین پوشیدنی های CES 2016 در غرفه سامسونگ

اگر فکر می کنید جذاب ترین پوشیدنی های سامسونگ برای بستن روی مچ طراحی شده اند باید در مورد دیدگاه خود تجدید نظر کنید. به نظر می رسد شرکت سامسونگ مدتی است روی لباس، کیف و لوازم ورزشی هوشمند کار کرده است و همه ی آنها را این هفته در نمایشگاه CES 2016 لاس وگاس به نمایش گذاشته است. انتظار می رود برخی از این محصولات همین امسال وارد بازار شوند.

این غول کره ای محصولات پوشیدنی تازه ای را به نمایش گذاشته است که توسط خواهر کوچکتر خود یعنی Samsung C&T ساخته شده اند. گروه سامسونگ، که یکی از بزرگ ترین گروه های تولیدی کره ی جنوبی محسوب می شود مالک هر دوی این شرکت هاست.

در عین تعجب باید گفت شرکت سامسونگ تنها به محصولات الکترونیکی خلاصه نمی شود، بلکه برای آقایان پوشاک پیشرفته نیز تولید می کند. قایق هم می سازد. در کره یک هتل فوق العاده هم دارد. در واقع، سامسونگ تقریباً در هر کسب و کاری که فکرش را بکنید دست دارد.

فناوری های پوشیدنی یکی از حوزه هایی است که می تواند کسب و کار های مختلف گروه سامسونگ را در کنار یکدیگر قرار دهد. مثلاً بازوی الکترونیکی این شرکت می تواند برای تولید جواهرات هوشمند، پوشاک و محصولات دیگر از C&T کمک بگیرد. فناوری های پوشیدنی در صنعت الکترونیک یکی از حوزه هایی است که انتظار می رود رشد سریعی داشته باشد.

6-w600

7-w600

یکی از ساخته های تازه ی سامسونگ که در CES به نمایش در آمده WELT یا همان کمربند سلامتی این شرکت است. این محصول با تلفن هوشمند شما در ارتباط خواهد بود تا تعداد قدم ها، مدت زمان نشستن، عادات غذایی و اندازه ی دور کمر شما را به اطلاعتان برساند. این ابزار سپس داده های جمع آوری شده اش را برای تحلیل به یک اپلیکیشن می فرستد. اپلیکیشن مذکور نیز با تجزیه و تحلیل داده ها می تواند مثلاً به شما بگوید اگر تغذیه ی خود را مثل امروز ادامه دهید، ظرف یک ماه ۱ کیلوگرم وزن اضافه خواهید کرد. سامسونگ انتظار دارد فروش WELT همین امسال آغاز شود.

این وسیله محصول Creative Lab سامسونگ بوده است؛ آزمایشگاهی که به کارکنان سامسونگ اجازه می دهد ایده های خود را به مرحله ی ساخت برسانند. این شرکت دو محصول دیگر این آزمایشگاه را نیز با خود به CES آورده است. اولی Rink نام دارد که یک کنترل کننده ی حرکتی برای دستگاه های واقعیت مجازی موبایلی است. دومی نیز Tip Talk نام دارد، که یک تجربه ی جدید برای کاربر رقم می زند. تیپ تاک به کاربر اجازه می دهد صداهایی را بشود که از طریق بدن خودشان منتقل شده اند.

یکی دیگر از محصولات خلق شده توسط سامسونگ که در CES به نمایش در آمده Sol Bag است. این کیف پول روی سطح خارجی خود به پنل های خورشیدی مجهز است که به شما اجازه می دهند تلفن هوشمند گلکسی خود را ظرف حدود چهار ساعت به طور کامل شارژ کنید.

1-w600

2-w600

این کیف نمی تواند انرژی تولید شده توسط نور خورشید را در خود ذخیره کند، بنابراین فرایند شارژ تنها زمانی انجام می شود که در معرض نور باشید. سامسونگ انتظار دارد این محصول خود را نیز همین امسال به مرحله ی فروش برساند.

اما بالاخره نوبت به پوشاک هوشمند می رسد. سامسونگ محصول دیگری را به نمایش گذاشته است با عنوان Smart Suit یا کت هوشمند، که همین حالا هم در خود کره به قیمت ۵۰۰ دلار به فروش می رسد. این لباس هوشمند در آستین خود از فناوری NFC بهره می برد. باز شدن قفل صفحه ی موبایل با بیرون آوردن از جیب و یا رد و بدل کردن کارت ویزیت به صورت دیجیتالی از جمله کارهایی است که با استفاده از این فناوری قابل انجام هستند. شما می توانید از طریق تلفن هوشمند خود حالات مختلفی برای آن تنظیم کنید از جمله حالت اداره، یا حالت رانندگی.

3-w600

5-w600

8-w600

شرکت C&T سامسونگ در کنار این محصول، یک پیراهن مخصوص گلف نیز با برند Bean Pole Golf تولید می کند. این لباس نیز کارکرد های مشابهی دارد و در ضمن می تواند شرایط آب و هوایی، و یا میزان اشعه ی فرابنفش در مکانی که شخص در آن قرار دارد را به اطلاع او برساند.

لباس ورزشی Body Compass 2.0 شرکت سامسونگ نیز برای پایش شاخص های سلامتی نظیر ضربان قلب، تنفس و میزان چربی بدن، از شش نوع حسگر مختلف استفاده می کند. ظاهراً شرکت سامسونگ هنوز درباره ی عرضه ی این محصول تصمیمی نگرفته است.

دیجی کالا CES

منبع: cnet

برچسب‌ها:Bean Pole GolfBody CompasscesCES 2016rinksamsungSamsung C&TSmart SuitSol BagTip TalkٰWELTسامسونگ

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
مشاهده غرفه سامسونگ در نمایشگاه CES 2015