سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نگاه نشریه اقتصادی انگلیسی به استعفای نخست‌وزیر ترکیه


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک نشریه انگلیسی در گزارشی نوشت «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر ترکیه به دست همان کسی مجبور به کناره‌گیری شد که 2 سال پیش برای این سمت انتخاب شده بود.

نشریه اکونومیست در گزارشی نوشت، تنش‌ها میان داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور طی چند ماه گذشته افزایش یافته است.

از جمله اختلافات داوود اوغلو و اردوغان درباره آینده گفت‌وگوهای صلح با کرد‌ها بود. اردوغان و داووداوغلو در مسایل اقتصادی نیز با یکدیگر اختلاف داشتند.

در این گزارش آمده است، داووداوغلو برای لغو روادید شهروندان ترکیه‌ای در اروپا تلاش کرد و معمار توافق این کشور با اتحادیه اروپا برای حل مساله مهاجران بود که مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد و این می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که تحمل مخالفان درون حزب اردوغان وجود ندارد.

روز چهارشنبه چهارم می، احمد داوود اوغلو اعلام کرد که از سمت خود در ریاست حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) کناره‌گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

 


ویدیو مرتبط :
زمینه فعالیت های نشریه اقتصادی درفش صنعت در یک نگاه