سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ارتش سوریه آزادسازی کدام مناطق را در دستور کار دارد؟


ارتش سوریه آزادسازی کدام مناطق را در دستور کار دارد؟ تسنیم/ ارتش دولت سوریه بعد از آزاد سازی مناطق مهم "ربیعه" و "الشیخ مسکین" برای آزاد سازی مناطق دیگر سوریه وارد عمل شده است.

به گزارش خبرنگار تسنیم در دمشق، بعد از آزاد سازی ربیعه در شمال و الشیخ مسکین در جنوب ارتش سوریه به کدام منطقه پیش خواهد رفت ؟
پیشروی ارتش سوریه در روستای " الشیخ مسکین " و سیطره کامل این ارتش بر این روستا که در حومه شمالی شهر درعا در جنوب سوریه واقع شده است، باعث شده تا یک تحول و موفقیت راهبردی در این منطقه حساس رقم بخورد، چرا که این منطقه تا همین چند وقت قبل به عنوان پایگاه اصلی بیش از 13 گروه مسلح که در راس آنها " جبهه النصره " و " احرار الشام " و " جیش الاسلام " قرار دارد،‌ به شمار می آمد.
علاوه بر این باید گفت روستای " الشیخ مسکین " به مثابه حلقه اتصال بین شهر درعا در جنوب و دمشق پایتخت سوریه در شمال این روستا و القنیطره در غرب به شمار می آید.
اهمیت بزرگ و ارزشمند ارتش سوریه در بازپس گیری و آزاد سازی روستای " الشیخ مسکین " در این است که آزاد سازی این منطقه مقدمه ای برای فراهم شدن زمینه برای گشوده شدن بیش از یک جبهه برای مبارزه با گروه های مسلح تروریست در جنوب و تا مرزهای اردن است، چرا که ارتش سوریه با این موفقیت خود توانست خطوط تدارکاتی گروه های مسلحی که از اردن وارد سوریه می شدند را قطع کند.
آغاز فعالیت بعدی ارتش سوریه پس از موفقیت در آزاد سازی روستای " الشیخ مسکین " در این امر خلاصه خواهد شد، تا این روستا و مناطق اطرافش را به صورت گسترده تری به کنترل در آورند و این امر مقدمه‌ای برای آغاز نبرد برای بازپس گیری و آزاد سازی روستاهای " ابطع " و " داعل " و " نوی " که همجوار با " الشیخ مسکین " است، خواهد بود.
در نتیجه باید گفت بعد از آزاد سازی این روستاها دیگر حومه شمالی شهر درعا به صورت کامل در اختیار ارتش سوریه خواهد بود و این امر باعث می شود، تا این تروریست‌ها در این شهر جنوبی به صورت کامل از دمشق پایتخت سوریه جدا شوند.
به نظر می رسد، گروه‌های تروریستی که در اطراف " الشیخ مسکین " مستقر هستند، در اوضاع ناگواری به سر می برند، چرا که ارتش سوریه ضربات کوبنده و مهلکی بر آنها وارد ساخته است و این مساله را می توان در کمک خواهی این گروه‌های تروریستی از دیگر گروه‌های مسلح تروریست به وضوح ملاحظه و مشاهده کرد، سخنان و کمک خواهی گروه‌های تروریستی مذکور از طریق دستگاه های بی سیم ارتش سوریه قابل شنیده شدن است.
البته نبرد دیگری هم در انتظار ارتش سوریه است، این نبرد این بار در روستای " عتمان " است، روستایی واقع در بزرگ راه " دمشق – درعا "، در صورتی که ارتش سوریه بتواند کنترل این روستا را به دست آورد، در آن حالت مسیر بین المللی حد واصل بین روستای " الشیخ مسکین " به " درعا " به صورت کامل امن خواهد شد و در این صورت یکی از مهم ترین راه های اصلی در منطقه جنوبی سوریه تامین خواهد شد.
این درحالی است که نبرد برای تامین مرزهای سوریه با اردن باقی می ماند و این نبرد یکی از بزرگ ترین نبردها برای ارتش سوریه به شمار خواهد آمد، و مربوط به استان درعا است، و این نبرد به صورت ویژه در دو روستای " طفس " و " الیادوده " صورت خواهد گرفت، روستاهایی که محل عبور گروه های تروریستی مسلح از داخل خاک اردن به سمت تمام جبهه های منطقه جنوبی است و کنترل این دو روستا و آزاد سازی آنها در به پایان رسیدن این نبرد بزرگ سهم به سزایی خواهد داشت.
به موازات این نبردی که ارتش سوریه در درعا به آن دست می زند، نبرد دیگری هم ارتش سوریه با آن روبه رو است که قرار است در منطقه شمالی و بعد از تامین حومه لاذقیه به صورت کامل محقق می شود، به گونه ای که نگاه‌های ارتش به سمت ادلب پایگاه اصلی " جبهه النصره " تروریستی متمرکز خواهد شد.
عملیات نظامی ارتش سوریه در ادلب قرار است از طریق حومه غربی و بعد از قطع خطوط امدادرسانی کامل از حومه لاذقیه آغاز شود و به صورت مشخص این نبرد از منطقه " جسر الشغور " شروع می‌شود؛ منطقه‌ای که به مثابه پایگاهی اصلی برای گروه‌های تروریستی به شمار می‌آید و این امر راه را برای پیشروی‌های گسترده تر ارتش سوریه به عمق " ادلب " محقق می‌سازد.
با پیشروی‌های ارتش در جبهه غربی، حلقه محاصره بر ادلب شدیدتر خواهد شد و این امر از جبهه شرقی نیز محقق می‌شود، چرا که ارتش سوریه موفق شده است در حومه‌های حلب هم موفقیت‌هایی را محقق کند، مناطقی که نزدیک به حومه‌های ادلب هستند و جبهه شرقی را تشکیل می دهند، از این رو می توان گفت گروه‌های مسلح از این پس در محاصره کامل هستند و بین دو دهنه یک گاز انبر قرار گرفته‌اند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
سوریه- ارتش سوریه -دستگیری و پاکسازی مناطق بازپس گرفته شده و برخورد خوب مردم با ارتشیان سوریه