علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



سازمان بیمه سلامت ایران ۵۰ هزار میلیارد ریال بدهکار است


به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد كبیر عصر شنبه در نشست خبرى كه در دفتر سازمان بیمه سلامت خراسان رضوى برگزار شد، اظهار كرد: مجموع بدهى هاى سازمان تا پایان سال ۹۴ نزدیك به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مى رسد كه با احتساب مبلغى پرداخت شده جهت بدهى هاى معوقه سال هاى گذشته این عدد به پنج هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی اظهار کرد: تعداد ۵۷۰ بیمارستان در سطح کشور طرف قرار داد بیمه سلامت هستند که بدهی این سازمان به بیمارستان به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد و پرداخت مطالبات داروخانه ها و سایر موسسات طرف قرار داد نیز با تاخیر پنج ماهه روبرو است.

وى با بیان اینكه بیمه سلامت ایران یكى از مهمترین سازمان هاى بیمه گر كشور است، افزود: مجموع افرادى كه تاكنون تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند در كشور ۴۱ میلیون نفر است كه براساس تكلیف بند الف ماده ۳۸ قانون پنجم توسعه مبنى بر پوشش دهى افراد فاقد بیمه ۱۱ میلیون نفر را در تحت عنوان بیمه سلامت پوشش دهى كردیم.

كبیر ادامه داد: تا پایان سال ۹۳ نزدیك به ۶۶ تا ۷۰ درصد رشد هزینه داشتیم كه از مجموع درآمدهاى سازمان تنها یك هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان محقق شد.

وى اضافه كرد: در همین خصوص تا پایان سال ۹۳ با احتساب زیان انباشته شده در سال هاى ۹۱و ۹۲ جمع بدهى ما به موسسات و مراكز دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شد كه جهت پرداخت آن دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دریافتى سازمان آن مبلغ را پرداخت كردیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینكه دولت توجه ویژه اى به سلامت جامعه داشته و آن را به عنوان یك رویداد مهم اجتماعى مى شناسد، توضیح داد: به منظور پرداخت بدهى هاى سازمان بیمه سلامت به مردم و موسسات اطمینان مى دهیم كه این موضوع به صورت جدى پیگیرى مى شود و جاى نگرانى نیست.

وى با انتقاد از رسانه اى شدن طرح تحمیع بیمه ها ابراز كرد: این طرح باید ابتدا پخته شود و بعد از اصلاحات به جامعه و عموم اطلاع رسانى شود چرا كه این اقدام نیازمند فراهم شدن مقدماتى همچون یكسان سازى دفترچه هاى بیمه و مقررات و ضوابط است.

كبیرى ادامه داد: پرداخت هزینه هاى سازمان بیمه سلامت ایران از ۶۹ درصد به ۸۰ درصد افزایش داشته است كه سه درصد آن در بخش روستایى و هفت درصد دیگر در بخش شهرى بوده است و بطور كلى میزان هزینه هاى بیمه در سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۸۸ درصد رشد داشته است.

بیش از سه میلیون خراسانی تحت پوشش بیمه سلامت

مدیركل سازمان بیمه خراسان رضوى نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: سه میلیون و ۸۵۳ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند كه از این میزان ۴۴۸ هزار نفر مربوط به صندوق كاركنان دولت، یك میلیون صندوق روستائیان، ۱۵۹ هزار نفر صندوق سایز اقشار، ۱۶ هزار نفر صندوق ایرانیان، یك میلیون و ۱۲۸ هزار مربوط به صندوق همگانى است.

علیرضا رمزى با بیان اینكه ۱۰ درصد بیمه شدگان كشور متعلق به خراسان رضوى است، اضافه كرد: در سال گذشته یك میلیون ۳۶ هزار نفر و امسال نیز یك میلیون و ۱۲۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.


ویدیو مرتبط :
آرم استیشن سازمان بیمه سلامت ایران