سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سی‌بی‌سی نیوز نوشت: آچمز دولت کانادا برای لغو تحریم‌های ایران


سی‌بی‌سی نیوز نوشت: آچمز دولت کانادا برای لغو تحریم‌های ایرانباشگاه خبرنگاران/ «سی بی سی نیوز» نوشت: برداشتن تحریم‌های ایران به یک «تله انفجاری» حقوقی برخورد کرده که محافظه کاران برجای گذاشته‌اند.

به گزارش سی بی سی نیوز؛ به گفته یک کارشناس خاورمیانه و تحلیلگر پیشین نظامی کانادا، دولت محافظه کار پیشین کانادا روابط بین المللی این کشور را با دو قانون، به اصطلاح به تله ای انفجاری بسته است که جلوی لیبرال ها را در برداشتن تحریم های ایران می گیرد.

توماس یوناو از کارشناسان دانشگاه اوتاوا در زمینه ایران که 11 سال در وزارت دفاع ملی کار کرده است به قانون «عدالت برای قربانیان تروریسم» و قرار گرفتن ایران در فهرست کشورهایی که پشتیبان تروریسم هستند اشاره کرد که همچون مانعی بر سر راه دولت برای برداشتن تحریم ها عمل می کند. در سال 2012 محافظه کاران این قانون را تصویب کردند و به قربانیان تروریسم اجازه دادند تا از کشورهایی که در فهرست پشتیبانان تروریسم هستند شکایت کنند.

در همین حال، کانادا در ازای همکاری ایران با آمریکا و پنج قدرت دیگر در توافق هسته ای باید تحریم ها را بردارد.

یوناو می گوید: «محافظه کاران یک تله انفجاری به روابط با ایران بسته اند.» این دو قانون بر تصمیم دولت لیبرال برای بازگشایی سفارت خود در تهران و از سر گیری روابط دیپلماتیک با ایران، که محافظه کاران در سال 2012 قطع کرده بودند، اثر می گذارد.

یوناو می گوید: «این امر، موضوع برقراری رابطه دیپلماتیک با ایران و برداشتن تحریم ها را پیچیده کرده است؛ زیرا کانادا ایران را بر اساس قوانین خود، کشوری پشتیبان تروریسم می داند. دولت در تلاش است راهی برای باز کردن این گره پیدا کند.» او در ادامه می گوید دولت می تواند گامهایی حقوقی بردارد تا این موانع از سر راه برداشته شود؛ ولی این کار نیازمند زمان است.

آمریکا در روزهای اخیر به علت آزمایش موشکهای بالستیک، که به گفته آمریکا برهم زننده ثبات منطقه است، تحریم های تازه ای اعمال کرد. کانادا نیز در این نگرانی ها سهیم است؛ زیرا این آزمایش ها نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به شمار می رود.

کانادا همچون آمریکا و ژاپن و اتحادیه اروپا سلسله تحریم های دوجانبه خود را در کنار رژیم سازمان ملل بر ایران تحریم کرده بود. یانو می گوید هرچند بیشتر تحریم های سازمان ملل برداشته شده اند کار برای برداشتن تحریم های کانادا متوقف نشده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
گزارشگر بی بی سی : تحریم کنندگان ایران در حال چشیدن آثار تحریم نفت ایران هستند.