شناسایی 400 کانون گرد وغبار داخلی


به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، معصومه ابتکار امروز یکشنبه در دومین روز از همایش «برجام و اقتصاد مقاومتی؛ فرصتها و ظرفیت ها»با بیان این مطلب افزود:محیط زیست یک موضوع ملی است و لازم است در تمام بخش های دولت بر روی آن کار شود.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به تصویب برنامه اقتصاد کم کربن در دولت یازدهم گفت: دولت به صورت جدی به دنبال کاهش گازهای گلخانه ای است ودر زمینه مبارزه با گرد وغبار با کشورهای همسایه در حال مذاکره هستیم تا اقدامات مشترک صورت گیرد.
ابتکار با اشاره به تلاش دولت یازدهم گفت: در زمینه محیط زیست، دکتر روحانی بارها اعلام کرده اند که دولت یازدهم، دولت محیط زیست است و در این دولت اقدامات مناسبی از جمله احیای تالاب ها،حذف تولید بنزین پتروشیمی و جایگزین کردن بنزین یورو 4، برگزاری نمایشگاه محیط زیست، فعال کردن صندوق های محیط زیست،برگزاری جشنواره فیلم سبز و تبادل تکنولوژی سبز با دیگر کشورها و تلاش برای کاهش آلودگی 8 کلان شهر انجام شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نام گذاری جهانی سال 2015 به عنوان سال «محیط زیست» گفت: در این سال توافق پاریس مهمترین اتفاقی بود که رخ داد و ایران نیز این توافق را امضاء کرد. لازم است طی سال های آینده 12 درصد از تولید گازهای گلخانه ای را کاهش دهیم اما این بدان معنی نیست که تولیدات صنعتی خود را کاهش دهیم.
وی تصریح کرد: لازم است در تولید انرژی های نو و ایجاد صنایعی که در کاهش گازهای گلخانه ای تاثیر می گذارد سرمایه گذاری کنیم.
ابتکار با بیان اینکه اجلاس محیط زیست حدود 12 روز دیگر در کنیا برگزار شود گفت: موضوع گرد و غبار را طرح خواهیم کرد و به دنبال آن هستیم که در سطح بین المللی این موضوع را پیگیری کنیم. درسطح داخلی نیز 400 کانون گرد و غبار شناسایی شده و طرح های برای کاهش گرد و غبار در دست اجراء است.
به گزارش ایرنا، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گرفته است،همایش دو روزه‌ سفیران و رئیسان برخی از نمایندگی های ایران در خارج از کشور با موضوع «برجام و اقتصاد مقاومتی؛فرصت ها و ظرفیت ها» از روز گذشته در تهران آغاز شد.
سیام**3070**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
یکی دیگر از فواید گرد وغبار به زبان جناب خان