علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



برگزاری آزمون های سراسری پیشرفت تحصیلی مدارس استعدادهای درخشان


به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به سیاست‌های مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان درخصوص برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و ماهیّت علمی،آموزشی و تأثیر این آزمون‌ها در جهت ارتقاء سطح آموزش معلّمان و دانش‌آموزان و اطّلاع ازجایگاه آموزشی و علمی خود در مقایسه با دیگر مدارس استعدادهای درخشان در سطح کشور، همچنین به منظور ارزیابی از میزان اثربخش بودن فرایند آموزش و میزان تحقّق اهداف قصد‌شده برای برنامه‌های درسی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌هایعلمی‌- آموزشی، مرحلۀ اوّل"آزمون پیشرفت تحصیلی" مدارس استعدادهای درخشان به صورت هماهنگ کشوری در روز دو‌شنبه مورخ۰۵/۱۱/۱۳۹۴ در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم دورۀ اوّل متوسطه و همچنین پایه‌های دوّم رشته‌های علوم تجربی، ریاضی و فیزیک و علوم انسانی، برگزار گردید.

سؤالات این مرحله از آزمون که تعداد ۹۴۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان دورۀ اوّل و دوّم متوسطه در آن شرکت داشتند، با بهره‌گیری از نظرات دبیران مجرّب استان‌های مختلف  به صورت چهارگزینه‌ای و از محتوای كتاب‌های درسی رسمیطرّاحی شده است. تصحیح پاسخ‌نامه‌ها و همچنین تجزیه و تحلیل نتایج آزموندر سطوح مدرسه ای، منطقه ای، استانی وكشوری به منظور استفاده از نتایج آن دربرنامه‌ریزی های سال تحصیلی جاری و سال ۹۶-۱۳۹۵به صورت متمركز در مركز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان انجام خواهد شد. نتایج مأخوذه وكارنامه‌های دانش آموزان نیزبزودی جهت اعلام به مدارس و دانش آموزان  از طریق سامانۀ سناددر اختیار دانش آموزان وبرنامه‌ریزان  قرار خواهد گرفت.

 مركز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان صمیمانه از همكاری مؤثر،جدّی وصادقانه تمامی دست اندركاران بویژه ادارات كل آموزش و پرورش و استعدادهای درخشان استانها ، مدیران و دبیران محترم مدارس سپاسگزاری می کنند.


ویدیو مرتبط :
استعدادهای درخشان مدارس