سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدیر عامل مخابرات تهران: ارزان‌تر از مخابرات نمی‌توان تلفن ثابت داد/ باندلینگ خدمات تنها راه بقا


مدیر عامل مخابرات تهران: ارزان‌تر از مخابرات نمی‌توان تلفن ثابت داد/ باندلینگ خدمات تنها راه بقاتسنیم/ مدیر عامل مخابرات استان تهران گفت: ارائه تلفن ثابت ارزان‌تر از مخابرات توسط شرکت‌های جدید ارتباطات ثابت ادعاست و هیچ شرکتی بدون باندل خدمات ثابت و سرویس‌های ارزش افزوده قادر به رقابت در این حوزه نیست.

علیرضا صیدی با اشاره به اینکه وعده شرکت‌های جدید ارتباطات ثابت (FCP) برای ارائه تلفن ثابت ارزان‌‌تر از مخابرات تنها یک ادعاست، اظهار کرد: اینکه اکنون پروانه‌های جدیدی در زمینه ارتباطات ثابت داده شده، کار جدیدی نیست و در گذشته نیز پروانه PSTN (بهره‌برداری از تلفن ثابت) به پنج شرکت داده شده بود که نهایتا همه از دور خارج شدند.

وی عنوان کرد: برخی از این شرکت‌ها عطای بازار ارتباطات را به لقایش بخشیدند و برخی دیگر تمامی مشترکان جذب شده‌شان را به مخابرات منتقل کردند.

مدیر عامل مخابرات تهران افزود: حالا اگر قرار باشد همان پروانه‌ها با ظاهری متفاوت و تحت عنوان FCP به متقاضیان اعطاء شود، خوب تجربه روند گذشته دور از ذهن نیست. قطعا بازار ظرفیت 18 پروانه FCP را که وعده آن داده شده است، ندارد و اجبارا برخی از این حوزه کناره‌گیری خواهند کرد.

او با تأکید بر اینکه در حال حاضر هزینه برقراری هر خط تلفن ثابت برای مخابرات بالغ بر یک میلیون تومان است، گفت: با این حال، قیمت واگذاری هر خط 50 هزار تومان است و اگر آرپوی هر خط را حدود سه هزار و 500 تومان در نظر بگیریم، خودتان حساب کنید چند سال زمان می‌برد تا سرمایه‌گذاری اولیه جبران شود.

صیدی در پاسخ به این سوال که شرکت‌های FCP با دریافت سرشماره دنبال ارائه خدمات تلفنی بر بستر VoIP هستند، آیا در چنین شرایطی هم به صرفه آنها برای ورود به این عرصه نیست؟، گفت: قطعا هیچ FCP فقط تلفن ثابت نخواهد داد زیرا زیان‌ده خواهد شد و از این حیث دنبال باندل کردن خدمات خود هستند و مخابرات هم این کار را در راستای کاهش هزینه‌هایش انجام می‌دهد.

وی ابراز کرد: درست است که VoIP هزینه‌ها را کاهش می‌دهد اما لایه اکسس (دسترسی) همواره سر جای خود است؛ بنابراین شرکت‌های FCP یا باید این لایه را ایجاد کنند یا از ما با تعرفه‌های مشخص بگیرند.

او افزود: تمام توسعه تلکام وابسته به مخابرات است؛ VoIP تکنولوژی خاصی نیست و مخابرات هم می‌تواند آن را ارائه کند اما کیفیت آن به مراتب پایین‌تر از ارتباطات مبتنی بر زیرساخت ارتباطی سیم مسی است.


منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
انحصار طلبی مخابرات از زبان احمد نخجوانی مدیر عامل شاتل