علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



همایش«سرو های فیروزه ای» در مشهد برگزار شد


به گزارش خبرنگار مهر، مدیر فرهنگ سرای حجاب شامگاه چهارشنبه هدف برپایی همایش سرو های فیروزه ای را تجلیل از خانواده‌های شهدا و یادگاران واقعه قیام گوهرشاد با محوریت کشف حجاب رضاخان در ۱۷ دی ۱۳۱۴ عنوان کرد.

بنت‌الهدی جغتایی در این رابطه به خبرنگار مهرگفت: قیام گوهرشاد در ۲۱ تیر ۱۳۱۴ رخ داد اما به دلیل قرابت و ارتباط تنگاتنگ این دو موضوع، همایش «سروهای فیروزه‌ای» با محوریت هر دو اتفاق برنامه ریزی شد.

وی با بیان اینکه این مراسم باهدف یادمان هویت ایرانی – اسلامی برگزار  شده است ادامه داد: عده‌ی زیادی از مردم از واقعه قیام گوهرشاد و اتفاقاتی که در این روز رخ‌داده است بی‌خبرند و این همایش علاوه بر اینکه یادآور مقاومت و ایستادگی مردم در مقابل کشف حجاب رضاخانی است، به روشن گری، جریان سازی و هویت‌سازی کمک می کند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته دبیرخانه گوهرشاد فعالیت خود را در فرهنگ سرای بهشت آغاز کرد و با اعلام فراخوان پیامکی اقدام به جمع‌آوری خاطرات این موضوع پرداخت ادامه داد: افزون بر ۶۰۰ نفر در این فراخوان اعلام آمادگی کردند.

وی اظهار کرد: اطلاعات جمع‌آوری‌شده شامل خاطرات و نکات مبارزاتی است که به‌صورت کتابچه منتشر خواهد شد و در نمایشگاه «سروهای فیروزه‌ای» به‌صورت ۱۰ عنوان تابلو نوشته به نمایش در آمده است.

جغتایی طراحی  تصاویر شهدای واقعه گوهرشاد را در طول همایش  توسط احمد منصوب خالق نقاشی‌های دیواری شهر بهشت را از جمله برنامه های جنبی این همایش عنوان کرد.

 

 


ویدیو مرتبط :
همایش قافله ی خورشید در گرگان برگزار شد