سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شرکت Bethesda همکاري با انويديا در ساخت Fallout 4 را تاييد کرد


شرکت Bethesda همکاري با انويديا در ساخت Fallout 4 را تاييد کرد

مجله سخت افزار/ اين روز ها در آستانه ي عرضه شدن يکي از مورد انتظار ترين بازي هاي امسال يعني بازي Fallout 4 به بازار، شاهد اين نکته هستيم که حواشي فراواني پيرامون اين عنوان پر سر و صدا ايجاد شده است. حرف و حديث هايي که تمامي آن ها به موجب منتشر شدن تصاوير و اطلاعات غير رسمي (اما واقعي) بسيار گسترده اي از گيم پلي بازي فال آوت 4 به وجود آمده اند (براي کسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي توانيد به مطلب ديروز ما در اين رابطه مراجعه کنيد). در اين ميان کار سازندگان بازي فال آوت 4 يعني اعضاي شرکت Bethesda در طول هفته ي اخير تنها به ابراز نارضايتي از انتشار اين اخبار عجيب محدود مي شد و تلاش ديگري را از سوي آنان براي پرت کردن حواس مخاطبان بازي فال آوت 4 از بطن اين حاشيه ها شاهد نبوديم (البته بايد اعتراف کرد که کار چنداني هم در اين زمينه از دست اعضاي شرکت Bethesda بر نمي آمد). با اين حال چندين ساعت قبل اعضاي اين شرکت متني را بر روي وب سايت رسمي خود منتشر کردند تا بلکه بتوانند اندکي از حواشي گسترده اي که ظرف روز هاي اخير پيرامون بازي فال آوت 4 شکل گرفته است را بکاهد.

اگر چه با فاش شدن اطلاعات گسترده ي مربوط به بازي فال آوت 4، برخي نگراني ها در مورد کيفيت داستان اين بازي و ديالوگ هاي موجود در آن افزايش يافتند، اما عمده جار و جنجال هاي در گرفته پيرامون اين بازي جديد در هفته اي که آن را پشت سر نهاديم، اغلب بر شکل ظاهري اين اثر يا همان ساختار گرافيکي آن متمرکز شده بود (اي دنياي ظاهر بين!). در اين ميان مي توان گفت که اکثر اين ايراد ها به کيفيت ناچيز بافت هاي اين بازي (در قياس با استاندارد ها و انتظارات موجود از عناوين اين نسل) بر مي گشت که البته چندان هم پر بيراه نبودند. حال به نظر مي رسد که مخاطب اصلي متن جديد منتشر شده بر روي وب سايت Bethesda نيز دقيقاً همين افراد هستند، چون در متن مذکور جز اشاره به ويژگي هاي مثبت گرافيکي بازي فال آوت 4 چيز ديگري را مشاهده نمي کنيم.

نخستين نکته اي که طراحان بازي فال آوت 4 در متن مذکور به آن اشاره کرده اند، به نکات مربوط به موتور گرافيکي اين بازي باز مي گردد. ظرف روز هاي اخير با توجه به کيفيت بافت هاي بازي فال آوت 4 اين پرسش براي عده ي فراواني از چشم انتظاران نسخه ي جديد سري فال آوت مطرح بود که چرا اعضاي Bethesda براي طراحي ساختار ديداري بازي فال آوت 4 از نسخه ي بهبود يافته ي موتور گرافيکي بازي Skyrim يعني Creation Engine بهره جسته اند و در عوض به سراغ موتور جديد تر و قدرتمند تري براي رسيدن به اين منظور نرفته اند. در واقع اعضاي Bethesda در قالب اظهار نظر جديد خود، ادعاي قديمي و ناکارآمد بودن اين موتور گرافيکي را به شکلي غير مستقيم رد کرده اند و به تمجيد از ويژگي هاي آن پرداختند. آن ها معتقدند که پس از انتشار بازي Skyrim نخستين عملي که به انجام آن دست زده اند بهبود ويژگي هاي موتور گرافيکي Creation و افزايش توانايي هاي موجود در آن بوده است. به اين ترتيب که با افزودن يک سيستم رندرينگ جديد به ساختار اين موتور گرافيکي نسبتاً قديمي کاري کرده اند تا علاوه بر پويا تر شدن سيستم نور پردازي اين موتور در تمامي زمينه ها، امکان افزودن آيتم هايي کاملاً واقع گرا به محيط بازي ها نيز به قابليت هاي موتور گرافيکي Creation افزوده گردد. در زمينه ي ميزان واقع گرا تر شدن ساختار اين موتور و همچنين قدرت بهينه ي نور پردازي آن، اعضاي Bethesda به ذکر اين مثال پرداخته اند که به عنوان نمونه نوع انعکاس و شکل فرآيند بازتابش نور از سطوح مختلفي نظير چوب يا فلز اکنون در بازي فال آوت 4 به کلي با يکديگر متفاوت است.

بر اساس گفته هاي اعضاي Bethesda آن ها براي قدرت بخشيدن به سيستم نورپردازي بازي فال آوت 4 به سراغ دوستان قديمي شان در شرکت انويديا رفته اند. کساني که پيش از اين در ساخت نسخه ي سوم سري The Elder Scrolls يعني بازي Morrowind نيز با آن ها در امر طراحي جلوه هاي ديداري بهتر آب همکاري داشته اند (در واقع همکاري شرکت انويديا و سازندگان بازي فال آوت 4 براي ساخت اين بازي پيش از اين به عنوان شايعه اي تاييد نشده مطرح بود که بالاخره مورد تاييد رسمي شرکت Bethesda قرار گرفت). به موجب تکنيکي که انويديا در اختيار سازندگان بازي فال آوت 4 قرار داده است فرآيند Tessellation در اين بازي اکنون به امري سخت افزار محور تبديل شده است و از لحاظ اجرا به طور کامل بر توان پردازشي کارت هاي گرافيکي استوار خواهد بود. علاوه بر اين مورد، تکنيک جديد انويديا امکان استفاده از سيستم نور پردازي حجمي را نيز به سازندگان بازي فال آوت 4 داده است. امري که طراحان اين اثر بسيار از آن براي شکل دادن اتمسفر خاص حاکم بر محيط اين بازي بهره گرفته اند. اعضاي شرکت Bethesda همچنين مدعي هستند که تکنيک گرافيکي جديد فراهم شده توسط انويديا، بر طراحي بهينه ي سيستم آب و هواي پوياي اين بازي و همچنين چرخه ي کامل روز و شب موجود در آن نيز تاثير فراواني داشته است. به عنوان مثال تجربه کنندگان بازي فال آوت 4 در ساعات مختلف شبانه روز مي توانند شاهد تغيير پوياي نوع نور پردازي اين بازي باشند و علاوه بر آن هنگامي که طوفان و باران حکمفرمايي خود بر دنياي وحشي اين اثر را اعلام مي کند، در عين واکنش کاملاً طبيعي سبزه ها و موي شخصيت اصلي بازي به وزش سهمگين باد، مي توان شاهد نشستن تدريجي رويه اي مرطوب بر تمامي سطوح موجود در محيط اين بازي از جمله رخت و لباس شخصيت هاي حاضر در محيط بود.

در اين ميان سازندگان بازي فال آوت 4 براي تاييد سخنان خود اسکرين شات هايي را نيز از محيط اين اثر منتشر کرده اند که تعدادي از آن ها را در لابلاي اين متن مشاهده مي کنيد. به هر حال مي توان به خوبي مشاهده کرد که تمامي هدف و سعي و تلاش اعضاي استوديو Bethesda از انتشار اين تصاوير و مطرح کردن صحبت هاي مذکور نشان دادن قدرت گرافيکي بازي فال آوت 4 به منتقدان اين اثر بوده است. آن ها در عين حال به اين نکته هم اشاره کرده اند که اين بازي بر روي تمامي پلتفرم هاي موجود (PC و کنسول ها) دقيقاً به يک اندازه روان اجرا خواهد شد و علاوه بر آن پيش از اين نيز شاهد تاکيد سازندگان بازي فال آوت 4 بر اين نکته بوديم که اين بازي نمايش کاملاً يکساني بر روي کارت هاي گرافيکي مختلف از برند هاي گوناگون خواهد داشت (به عبارت بهتر بازي فال آوت 4 از لحاظ اجراي بهينه و بي اشکال با هيچ کدام از کارت هاي گرافيکي دو برند موجود در بازار مشکلي نخواهد داشت).

به هر حال بايد چند روز ديگر هم منتظر باق بمانيم تا ببينيم که بازي فال آوت 4 در عمل چقدر مي تواند دل هواداران و چشم انتظاران خود را شاد کند. اميدواريم که سواي خوب يا بد بودن ساختار گرافيکي، اين بازي بتواند در زمينه ي استحکام گيم پلي و قدرت بخش داستاني خود سر بلند از ميدان بيرون آيد. چرا که اين دو مورد ساختاري، قطعاً بسيار مهم تر و تاثير گذار تر از ساختار ديداري و گرافيکي پر رنگ و جلا هستند (اگر باور نداريد مي توانيد اين موضوع را از سازندگان بازي The Order 1886 بپرسيد!). گفتني است که بازي فال آوت 4 ظرف چند روز آينده و در تاريخ 10 نوامبر امسال بر روي سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
تیزر بازی Fallout Shelter (Bethesda)