فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تلاوت کل قرآن با صدای دختر نابغه ایرانی در راه است


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حنانه خلفی حافظ کل قران کریم است. او اکنون هشت ساله است و مقام‌های بسیاری را کسب کرده که مهم‌ترین آنها،‌ نفر اول حفظ قرآن در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بوده است.

پدرش می‌گوید: از وقتی مادرش حنانه را باردار بود، برای او قرآن می‌خواندیم. وقتی به دنیا آمد تا سه سالگی روی بالشتک‌هایی که قرآن پخش می‌کردند می‌خوابید. بعد از آن متوجه شدیم که آیات و سوره‌ها را بخوبی از حفظ می‌‍‌خواند. آیات قرآن از همان نوزادی در ناخودآگاه ذهنش نقش بسته بود. برنامه ریزی دقیقی کردیم و او را به دارالقرآن فرستادیم تا ابتدا روخوانی و روان خوانی قرآن را یاد بگیرد. حنانه 4 ساله بود که دیگر سواد خواندن داشت اما نوشتن را بلد نبود.

آقای خلفی ادامه داد: دوره روخوانی و روان‌خوانی، یکسال طول کشید و پس از آن، حفظ قرآن را شروع کردیم. حنانه توانست در دوسال حافظ کل قرآن شود. البته حفظ او متفاوت است و حالت‌های مختلفی را می‌شود از او پرسید تا به تلاوت آیات بپردازد.

حنانه خلفی با رهبر انقلاب نیز دیداری داشته و به ایشان قول داده است تا بزودی ترجمه کل قرآن را یاد بگیرد. او اکنون به ترجمه هفت جزء قرآن مسلط شده است. مادر حنانه درباره توزیع و انتشار فایل‌های صوتی حنانه از رهبر انقلاب کسب اجازه می‌کند که ایشان نیز موافقت می‌کنند. حالا با پیگیری‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است تا برای اولین بار در کشور، تلاوت کل قرآن توسط یک دختر ایرانی ضبط و توزیع شود.

فیلم زیر بخشی از تواشیح‌خوانی حنانه خلفی در نمازخانه خبرگزاری تسنیم است:

متن کامل گفت‌وگوی تفصیلی با خانواده خلفی بزودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تلاوت قرآن - ناب ترین قطعه ها از نابغه ی تلاوت استاد شعیشع