سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معرفی کتاب/ فراسوی نیک و بد


معرفی کتاب/ فراسوی نیک و بدآخرین خبر/ نیچه در واپسین سال‌های عمرش دوره‌ای سخت را گذرانده ‌است و این کتاب حاصل زمستان یکی از سال‌های عمر اوست که به گفته ی خودش خیلی مهم بوده ‌است.
در نامه یی به دوست خود می‌نویسد:
از این زمستان بهره‌ای فراوان بردم و اثری نگاشتم که دشواری‌های فراوانی دارد و حتا از انتشار آن گاهی می‌هراسم و لرزه بر اندامم می‌افتد. نام این کتاب چنین است: فراسوی نیک و بد — پیش درآمدی بر فلسفه آینده.
خواندن "فراسوی نیک و بد" بسیار لذت بخش است... کتابی مشحون از جملات و نکته های نغز...
.
از متن کتاب:
والاترین بینش های ما هنگامی که سرزده وارد گوش های کسانی شوند که پیشاپیش برای آن ها ساخته و پرداخته و مقدر نشده باشند، می باید - و جز این نشاید - که طنین حماقت و گاه طنین جنایت داشته باشند.
کتاب هایی که برای همه ی عالم نوشته می شوند، همیشه بوی گند می دهند: بوی مردم کوچک به آن ها چسبیده است. هر جا که مردم می خورند و می آشامند، حتا آن جا که پرستش می کنند، این بو مشام را می آزارد. هر که بخواهد در هوای پاک دم زند به کلیسا پای نمی گذارد.
ما دوستان مادرزاد و سوگند خورده و غیور تنهایی هستیم، دوستان تنهایی ژرف و نیم شبانه و نیم روزانه ی خویش...
.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
سبک زندگی - معرفی کتاب زندگی بی حد مرز - زندگی نیک