سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز مجدد جنگ لفظی پاکستان و بنگادش؛ داستان «استقلال» دردسرساز می‌شود؟


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بنگلادش پاکستان را متهم کرده که اسلام‌آباد با انتقاد از تصمیم دولت «داکا» در مورد اعدام دو سیاستمدار ارشد احزاب «جماعت اسلامی» و «ملی‌گرای بنگلادش» به اتهام نقش در جرائم جنگی جنگ استقلال این کشور در سال 1971 میلادی، در امور داخلی بنگلادش مداخله می‌کند.

«شهریار عالم» معاون وزیر امور خارجه بنگلادش اعلام کرده که دولت داکا اعتراضات خود در این خصوص را با فراخواندن سفیر پاکستان در بنگلادش ابراز کرده است.

«قاضی خلیل الله» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان پیش از این با ابراز نگرانی در مورد اعدام سیاستمداران ارشد بنگلادش، عملکرد دولت داکا در این خصوص را مورد انتقاد قرار داد و گفت: اقدام دولت داکا در مورد اعدام سیاستمداران برجسته بنگلادش اشتباه بوده است.

دولت داکا با در نظر گرفتن تظاهرات احتمالی در واکنش به اعدام سیاستمداران در سراسر بنگلادش آماده باش اعلام کرد و هزاران نیروی امنیتی را در شهرهای مختلف اعزام کرده بود.

دولت بنگلادش روزهای گذشته «محمد احسن» یکی از رهبران حزب جماعت اسلامی و «قدیر چوهدری» یکی از رهبران حزب «ناسیونالیست بنگلادش» که سیاستمداران برجسته این کشور محسوب می‌شدند را به اتهام ایفای نقش در جرایم جنگی در سال 1971 میلادی اعدام کرد.

دادگاه بنگلادش در سال 2013 میلادی حکم اعدام این رهبران را صادر کرده بود و البته پس از مدتی رئیس جمهور این کشور نیز درخواست عفو آن‌ها را رد کرد.

دولت بنگلادش پیش از این نیز چندین سیاستمدار از جمله رهبران برجسته حزب جماعت اسلامی این کشور را به اتهام نقش در جرایم جنگی در جنگ سال 1971 میلادی اعدام کرده است.

«بنگال» شرقی پس از جنگ پاکستان و هند در 16 دسامبر سال 1971 میلادی از پاکستان جدا شد و بنام جدید «بنگلادش» در نقشه جهان ثبت شد.

گفته می‌شود که دستکم 3 میلیون نفر در جنگ 1971 میلادی بین هند و پاکستان کشته شده بودند.

پاکستانی‌ها بر این عقیده هستند نزدیکی هند با این کشور نیز علاوه بر منافع اقتصادی هند به خاطر رقابت با پاکستان و نفوذ بیشتر در جنوب آسیا است.

نخست وزیر هند چندی پیش در گفت‌وگو با دانشجویان در «داکا» علاوه بر اتهام گسترش تروریسم به پاکستان اظهار داشت که این کشور در جدایی بنگلادش از پاکستان در سال 1971 میلادی نقش داشته است.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
آغاز به کار مجدد کارخانه قند ورامین