آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



سه هزار کیلو حلوا زرد در شیراز پخت و توزیع می‌شود


سه هزار کیلو حلوا زرد در شیراز پخت و توزیع می‌شودتسنیم/ همزمان با میلاد مبارک حضرت امام سجاد (ع) سه هزار کیلوگرم حلوازرد از محل موقوفه «خلدبرین» در شیراز پخت و توزیع می‌شود.
حامد هنرور، مدیر عامل موسسه خیریه «ناجیان ماندگار بهشت فارس» ظهر امروز در نشست خبری از توزیع سه هزار کیلو حلوا زرد همزمان با میلاد امام سجاد (ع) از محل موقوفه «خلدبرین» توسط این موسسه خیریه خبر داد و اظهار داشت: یک صد کیلوگرم شکلات نیز در این روز بین مردم شیراز توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برای این میزان حلوا زرد، 250 کیلوگرم شکر، پنج کیلوگرم خلال پسته، 2 و نیم کیلوگرم خلال بادام، 120 کیلوگرم آرد برنج، 40 مثقال زعفران و همچنین 80 لیتر گلاب و بیدمشک لازم است، افزود: سه هزار عدد ظرف یکبار مصرف نیز برای توزیع این میزان حلوا تهیه شده است.
مدیر عامل موسسه خیریه «ناجیان ماندگار بهشت فارس» با اشاره به اینکه 2 هزار عدد لیوان یکبار مصرف، 15 کیلوگرم پودر پرتغال برای توزیع شربت در نظر گرفته شده و میزان سه هزار لیتر شربت بین مردم توزیع می‌شود خاطرنشان کرد: هزینه‌های این کار خیر در مجموع با اعتباری بیش از 70 میلیون ریال از سوی موقوفه حاج محمدمهدی باغشاهی معروف به «خلدبرین» تامین شده است.
یک مسجد و حسینیه از محل موقوفه «خلدبرین» در دهنو کوار ساخته شد
متولی موقوفه «خلدبرین» شیراز از توزیع «سبد کالا» بین نیازمندان در طول سال از محل این موقوفه خبر داد و گفت: از محل درآمدهای این موقوفه یک مسجد و حسینیه در روستای دهنو کوار ساخته شده است.
حبیب خلدبرین با اشاره به اینکه به طور کلی هدف واقف از وقف کردن ملک اشاعه امور مذهبی است اظهار داشت: این موقوفه در چهار نوبت در سال در ایام ماه محرم و صفر، ماه مبارک رمضان، فروردین ماه و برخی اعیاد مذهبی سبد کالایی بین نیازمندان توزیع می‌کند.
وی با بیان اینکه سبد کالای اهدایی این موقوفه در مجموع 40 تن انواع کالا است افزود: پنج کلیوگرم برنج، مرغ 2 کیلویی گرم و یک شیشه روغن مایع از جمله کالاهای این سبد است.
خلدبرین با اشاره به اینکه برای رسیدن به هدف و نیت واقف با سازمان‌ها و ارگان‌ها همکاری می‌شود خاطرنشان کرد: موقوفه «خلدبرین» در چهار هزار هکتار در دهنو قره‌باغ واقع شده است.
وی، برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع)، کمک به ایتام، اطعام، مراسم تعزیه‌داری، کمک به مستمندان و اقدامات عمرانی را از جمله نیات واقف دانست و تصریح کرد: سه دانگ این موقوفه برای منسوبین واقف در نظر گرفته شده است.
متولی موقوفه «خلدبرین» شیراز با تاکید بر اینکه 300 هکتار زمین از زمین‌های این موقوفه به سازمان پسماند اجاره داده شده که اقدامات زیست محیطی همچون ساخت کمپوست و تفکیک زباله در آن انجام شود بیان کرد: هزینه اجاره برای موقوفه استفاده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 40 هکتار زمین نیز در منطقه دهنو از زمین‌های همین موقوفه برای فرستنده رادیویی اجاره داده شده و هزینه اجاره آن به موقوفه بازگردانده می‌شود عنوان کرد: از محل درآمدهای موقوفه خلدبرین یک مسجد و حسینیه در روستای دهنو کوار ساخته شده است.
خلدبرین همچنین از راه‌اندازی زمین ورزشی برای جوانان این روستا از محل موقوفه خبر داد و گفت: این زمین با تمام تجهیزات آماده سازی شده و لباس و کفش برای جوانان از محل موقوفه تهیه شده است.
وی، زه‌کشی، حفر چاه عمیق، ساخت خیابان و حفر یک حلقه چاه برای روستاهای برمشور سفلی و علیا برای شرب مردم این 2 روستا را از دیگر اقدامات این موقوفه خواند و تاکید کرد: برق کشی، آب و گاز رسانی برای روستای دهنو از محل درآمدهای موقوفه نیز انجام شده است.
این واقف شیرازی با تاکید بر اینکه این موقوفه چهارهزار نفر مستاجر دارد، تاکید کرد: یکی از اهداف موقوفه انجام امور عام‌المنفعه است و هرسال مراسم عزاداری امام حسین (ع) به مدت دو ماه در مسجد مولا و مسجدالنبی (ص) در خیابان قاآنی جنوبی از محل این موقوفه برپا می‌شود.







منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
سه کیلو لبو هزار