سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اپل تا 2019 از صفحه نمایش های AMOLED استفاده نخواهد کرد [شایعه]


اپل تا 2019 از صفحه نمایش های AMOLED استفاده نخواهد کرد [شایعه]

Ming-Chi Kuo، از کارشناسان برجسته شرکت آماری-تحلیلی KGI، در تازه ترین اظهارات خود به مساله استفاده از نمایشگر های AMOLED در محصولات موبایلی اپل یعنی آیفون و آیپد پرداخته و بیان داشته برخلاف شایعات موجود، امکان ندارد شرکت مستقر در کوپرتینو تا پیش از سال 2019 میلادی از پنل های LCD دست بردارد.

از آنجا که بیشتر تحلیل های وی درست از آب در می آیند، این حرف او تقریبا به عنوان خط بطلانی بر تمام شایعه های موجود مبنی بر استفاده از  صفحه نمایش AMOLED در آیفون آتی اپل یعنی نسخه 7 به شمار می رود که گفته می شود قرار است در سال 2016 میلادی عرضه گردد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به ادعای این تحلیل گر، زنجیره تامین کنندگان قطعات اپل همچنان به سرمایه گذاری روی تکنولوژی های جدید برای پنل های LCD ادامه می دهند؛ به یقین اگر برند ساکن کوپرتینو بنا داشت تا به سمت فناوری دیگری حرکت نماید چنین سرمایه گذاری از جانب شرکت های جانبی مورد اشاره چندان منطقی به نظر نمی رسید در حالیکه حالا شواهد بیانگر وضعیت دیگری هستند.

به طور مثال، فاکسکان در حال مذاکره با مقامات ایالت هنان در چین است تا خط تولید صفحه های نمایش های LTPS TFT-LCD را در ژنگژو راه اندازی کنند. البته باید یادآوری کنیم، این خط تولید تا سال 2018 میلادی کارش را آغاز نخواهد کرد و Kuo اعتقاد دارد پس از شروع فعالیت نیز نمایشگرهای LCD برای اپل تولید خواهند کرد. بعلاوه، شرکت Minebea که در حال حاضر تجهیزات مرتبط به تامین نور پس زمینه صفحات نمایش را به اپل می فروشد نیز امن بودن بازار ال سی دی را دست کم تا سه سال دیگر تضمین کرده.

ناگفته نماند اگر شرکت سازنده آیفون به استفاده از نمایشگرهای OLED سوئیچ کند مزایایی هم دارد. با این نمایشگرها اپل می تواند در اسمارت فون های خود رابط کاربری تیره رنگ را به کار گرفته و متون را نیز با فونت هایی سفید بر روی پس زمینه ای مشکی رنگ به نمایش درآورد و بدین ترتیب میزان مصرف باتری را بازهم قدری کاهش دهد، شایان ذکر است که اهالی کوپرتینو دقیقا از همین تکنیک در اپل واچ استفاده کرده اند.

البته در سوی دیگر ماجرا نباید از یاد برد که صفحه نمایش های LCD خوانایی بیشتری در زیر نور آفتاب دارند. نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید اپل کماکان از این نمایشگرها استفاده خواهد برد و یا در آینده ای نزدیک به سراغ دیگر فناوری ها خواهد رفت؟

برچسب‌ها:LCDMing-Chi KuoOLEDآیفوناپلاخبار تکنولوژی

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
ویدیویی از صفحه نمایش استفاده شده در آیفون 6S اپل