سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش برداشت زعفران در تربت حیدریه


محمد کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان برداشت سال گذشته زعفران از سطح هشت هزار هکتار کشتزار منطقه را 31 هزار و 200 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: امسال به علت سرمای هوا، برداشت زعفران با حدود 10 روز تاخیر به انجام رسید.
وی میانگین برداشت زعفران در تربت حیدریه را 4.2 کیلوگرم در هکتار ذکر کرد و افزود: زعفران این شهرستان به 45 کشور دنیا صادر می شود.
کریمی گفت: سالانه حدود 15 درصد کشتزار جدید زعفران در این شهرستان ایجاد می شود و در مقابل پنج درصد از کشتزارها نیز به علت پیری و نداشتن بهره وری لازم از چرخه کشت خارج می شود.
تربت حیدریه 12 درصد کشت زعفران خراسان رضوی را دارد و به دلیل داشتن بیشترین سطح کشت این محصول در کشور به عنوان پایتخت زعفران ایران شناخته می شود.
اکنون 15 هزار خانوار در شهرستان تربت حیدریه به زعفرانکاری مشغولند و این محصول برای 70 هزار نفر بطور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است. 5132

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پارک جنگلی پیشکوه تربت حیدریه واسه بروبچ باحال تربت حیدریه