سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مشاور رئیس جمهور: آرامش و ثبات زمینه توسعه را فراهم می کند


مشاور رئیس جمهور: آرامش و ثبات زمینه توسعه را فراهم می کند

ایرنا/ مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: آرامش و ثبات زمینه توسعه را فراهم می کند و این مهمترین مساله مورد تاکید دولت یازدهم است.

به گزارش ایرنا، رضا صالحی امیری روز چهارشنبه در شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر افزود: در یک فضای بی ثبات و پرتنش توسعه شکل نخواهد گرفت و اصلی ترین نیاز کشور ثبات آرامش و دستیابی به زمینه لازم برای توسعه است که دولت یازدهم به آن دست پیدا کرده است.
وی اظهار کرد: انسجام به مفهوم یک امر دستوری برای یکسان سازی فکر کردن نسبت به یک امر درونی بوده که با اجبار کاری نداشته و با باورها و منطق همراه است.
مشاور رئیس جمهوری افزود: رعایت انسجام در منطق کشور واجب است و همه سیاست ها باید منسجم باشند.
وی اظهار کرد: مدیران باید با انسجام با نهادهای خدماتی، اجتماعی و فرهنگی یک روند متحد را برای حرکت به سمت هدف متحد دنبال کنند.
صالحی امیری اضافه کرد: مهمترین عنصر مورد تاکید رئیس جمهوری انسجام بخشیدن به جامعه است و با توجه به سنگین بودن کار، این مهم را با برنامه هدفمند آغاز کردند که این اتفاق بین ملت و دولت در همه ساختارها شکل گرفت.
وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای دولت برای تعامل سازنده با دنیا و حل مساله هسته ای است که یک اتفاق بزرگ صورت گرفته و ابعاد آن در دی ماه برای مردم روشن خواهد شد.
صالحی امیری گفت: ایجاد شکاف بین دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی که آرزوی دیرینه ما بود حاصل حل مساله هسته ای است که با این فرض در فلسطین انتفاضه جدید شکل خواهد گرفت.
وی افزود: درنظر سنجی گالوپ در گذشته کشور ما همواره یکی از کشورهایی بود که نظر و افکار جهانیان به آن بد بود اما بعد از حل مساله هسته ای نظر سنجی های اخیر این موسسه تغییر در نظر جهانیان نسبت به ایران صورت گرفته که تمایل به سفر به کشور بالا رفته است.
صالحی امیری اظهارکرد: تغییر نگاه دولت ها در مذاکرات 1+5 تنها 6 کشور نبود بلکه هر کدام نماینده چندین کشور و این یک مذاکره با دنیا بوده است.
وی اضافه کرد: اکنون بعد از توافق هسته ای یکهزار میلیارد دلار پیشنهاد سرمایه گذاری های کشورهای مختلف به سمت ایران ورودکرده و در هر سفر مقام های خارجی بالغ بر صد نفر سرمایه گذار آنها را همراهی می کند.
صالحی امیری بیان کرد: با تغییر نگاه دولتها دنیا به این باوررسید که ایران به عنوان نقطه اصلی امنیت خاورمیانه و نیاز این منطقه است و هر اتفاقی درمجموعه شرایط خاورمیانه بیفتد ایران نقش موثری دارد.
وی ادامه داد: امروز معادله های عراق، سوریه، بحرین، افغانستان و سایر کشورها ی منطقه بدون حضور ایران قابل حل نیست و به عنوان بازیگر اصلی خاورمیانه حضور دارد، در صورتی که قبل از توافق هسته ای ایران دیده نمی شد.
صالحی امیری با اعلام اینکه برخی افراد از شادی مردم خوشحال نیستند، گفت: رهبر معظم انقلاب خطوط قرمزی را مشخص کردند که در همه مراحل همه آنها توسط تیم مذاکره کننده رعایت شده و تبعیت از فرامین رهبری در سر لوحه کارهایشان قرار داشته و دارد.
وی افزود: برخی از افراد راهبرد تخریب را در قبال فعالیت دولت در این راستا در پیش گرفته اند در حالی که دولت یازدهم نقد پذیر بوده و می توانند نقد کنند ولی تخریب راه درستی نیست.
صالحی امیری اظهار کرد: دولت به دنبال حل مساله سیاست خارجی برای بازسازی شرایط داخلی، تامین مصالح ملی وعبور از زنجیر نابخردانه غرب بوده است.
وی اضافه کرد: دیپلماسی که از ابزارهای قدرتمند تامین قدرت در دنیا است قبول کرد که ایران از قدرت دیپلماسی بالایی برخوردار است.
صالحی امیری با تاکید بر اینکه این دولت یک دولت قانونی است و اصرار به حاکمیت قانون در کشور دارد، ادامه داد: همچنین روابط دوجانبه حرکت جدیدی است که باید بازسازی شود تا ایران جایگاه واقعی خود را در بخش اقتصاد دنیا پیدا کند.


ویدیو مرتبط :
با افکار مشاور رئیس جمهور آشنا شویم