سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نخست وزیر فرانسه: تمامی ترددهای هوایی در اروپا باید قابل ردیابی باشد


به گزارش خبرگزاری فرانسه، والس در مجلس ملی فرانسه خطاب به قانون گذارانی که درباره تمدید وضعیت اضطراری در این کشور بحث می کردند، افزود: 'اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند وضع این قانون هستیم تا از قابل پیگیری بودن هرگونه ترددی از جمله در داخل اتحادیه اروپا اطمینان حاصل کنیم؛ این مربوط به امنیت جمعی ماست.'
والس همچنین هشدار داد که امکان دارد تروریست ها از سلاح های شیمیایی یا میکروبی هم استفاده کنند.
در حمله های تروریستی جمعه شب گذشته در پاریس، شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه پاریس روی داد که در آنها نزدیک به 130 نفر کشته و بیش از 350 نفر دیگر زخمی شدند؛ این نخستین بار در تاریخ فرانسه بود که یک عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت گرفت؛ گروه تروریستی 'داعش' مسئولیت این حمله ها را بر عهده گرفته است.
در پی این حملات 'فرانسوآ اولاند' رئیس جمهوری فرانسه در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد؛ در عین حال ناتوانی دولت و دستگاه های امنیتی فرانسه در جلوگیری از این حملات پرشمار تروریستی، شگفتی و انتقادهایی را در این کشور برانگیخته است.
فرانسه و کشورهای اروپایی علاوه بر وضع تدابیر شدید امنیتی، تلاش برای دستگیری عاملان این حوادث را آغاز کرده اند.
در همین راستا، تلویزیون RTBF بلژیک امروز در خبری اعلام کرد که پلیس این کشور، صبح امروز پنجشنبه 28 آبان ماه (19 نوامبر) فردی را در شمال بروکسل بازداشت کرده است که مظنون به دست داشتن در حملات تروریستی جمعه شب گذشته در پاریس است.
سحرگاه دیروز چهارشنبه 27 آبان ماه (18 نوامبر) نیز بیش از 100 سرباز و نیروی پلیس فرانسه به آپارتمانی در منطقه «سن دونی» در شمال پاریس حمله کردند که این عملیات پس از هفت ساعت با کشته شدن دو نفر و بازداشت هفت مظنون پایان یافت؛ دادستان فرانسه عملیات انتحاری یک مظنون را در جریان این عملیات تایید کرده و منابع پلیس نیز از بازداشت هفت نفر خبر داده اند.

فرانسه با آغاز بحران سوریه در زمستان سال 2011 رسما از تروریست های در حال جنگ در سوریه حمایت کرد و این حمایت تا روزهای اخیر نیز ادامه داشت ولی احتمال می رود با اقدامات عناصر گروهک تروریستی داعش در پاریس، فرانسه نیز در مواضع همراهی با تروریست ها در سوریه تغییر روش دهد؛ هنوز معلوم نیست چرا داعش به فرانسه به عنوان یکی از حامیان خود حمله کرده است و یا شاید عملیات تروریستی پاریس سناریویی همانند 11 سپتامبر آمریکاست که توسط سران ایالات متحده طراحی و اجرا شد!.
اروپام**9330 **1561/1275

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
توضیحات وزیر در مورد ردیابی کوهنوردان مفقود شده ایرانی