آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



آموزش تصویری خرد کردن مرغ برای جوجه‌کباب


هنر آشپزی/ ابتدا مرغ را از قسمت سینه روی تخته کار قرار دهید بعد گردن مرغ را جدا کنید و قسمت برآمده‌ی دنبالچه را هم برداشته و دنبالچه آن را هم جدا کنید و چربی‌های اضافی آن را هم بگیرید و کنار بگذارید، سپس از پشت و با کارد تیزی از پایین یعنی از قسمت دنبالچه تا بالا(گودی گردن) یک شکاف عمیق مستقیم ایجاد کنید تا مرغ به صورت یک صفحه درآید.
سپس وسط سینه را شکاف داده و با کمک انگشت و کارد فیله را از جناق سینه و از غضروف جدا کنید تا با این روش مرغ را به 2 قسمت تقسیم کرده باشید. در مرحله بعد قسمت ران را از گودی کمر برش داده و از سینه جدا کنید.
قسمت‌های بازو و بال را هم جدا کنید سپس پوست سینه را برداشته، استخوان‌های آن را جدا نموده و فیله را هم از سینه جدا کنید. سپس سینه را به قطعات مناسب مورد نظر تقسیم کنید.ران را هم دو قسمت کنید، از مفصل برش داده و قسمت بالا را از ساق جدا کنید سپس پوست قسمت ساق را برداشته و چربی‌های اضافه‌ی آن را هم بگیرید و با پشت کارد سنگینی یک ضربه به قسمت برآمده‌تر پایین ساق وارد کنید تا استخوان پایین ساق شکسته و از ماهیچه جدا شود تا شکل زیباتری را پیدا کند و به وسیله‌ی کارد شیارهای کم‌عمقی را روی آن ایجاد کنید تا بهتر مزه‌دار شود. قسمت بالای ران را هم تقسیم نموده، پوست آن را جدا چربی‌های آن را برداشته و با کارد تیزی استخوان ران را از گوشت جدا کرده و ران را به قطعات منظم و مناسب تقسیم کنید.چربی‌های کلیه‌ی قطعات را هم گرفته و پوست و چربی‌های اضافه بازو را هم بردارید و در صورت تمایل می‌توانید به وسیله‌ی نوک کارد تیزی از سمت برش شده بال گوشت آن را از استخوان جدا کرده و به سمت دیگر بکشید تا شکل زیبایی را پیدا نماید. سینه را به قطعات مناسب تقسیم نموده، سپس فیله‌ها را یکی‌یکی روی تخته‌کار قرار داده و با قسمت صاف بیفتک‌کوب آهسته روی آن را بکوبید تا با این روش فیله‌ها کمی نازک‌تر و پهن‌تر شوند.سپس از قسمت بالا و از طول آن را بپیچید یعنی رول کنید. هر رول را به 2 قسمت مساوی تقسیم کرده و بعد به سیخ بکشید.فقط قسمت بال با پوست مصرف می‌شود سایر قسمت‌ها بدون پوست و چربی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
سرعتی باور نکردنی خرد کردن مرغ برای جوجه کباب/دانسفهان