سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استفاده از فیلم آموزشی یادگیری دانش آموزان را تعمیق می‌بخشد


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌علی اصغر فانی در مراسم اختتامیه چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد که در سینما فلسطین تهران برگزار شد، اظهار داشت: اساتید تعلیم و تربیت معتقدند که 88 درصد یادگیری از طریق دو حس بینایی و شنوایی انجام می‌شود و فیلم که مفاهیم را از طریق حس بینایی منتقل می‌کند نقش عمده‌ای در یادگیری دارد.

وی افزود: سیاست امروز آموزش و پرورش جایگزینی بسته‌های آموزشی به جای کتاب درسی است چرا که اعتقاد داریم کتاب، دانش‌آموز، معلم، نرم افزار آموزشی و فیلم آموزشی در کنار یکدیگر می‌تواند به ماندگاری یادگیری منجر شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس هوشمند در تعمیق یادگیری تأثیرگذار است و تولید و استفاده از فیلم آموزشی می‌تواند در توسعه مدارس هوشمند موثر باشد. همچنین فیلم آموزشی می‌تواند به عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش که در سند تحول بنیادین نیز مورد تأکید قرار گرفته است،‌ منجر شود.

فانی با بیان اینکه برگزاری جشنواره فیلم رشد یکی از ملزومات ارتقاء بسته‌های آموزشی است، گفت: این جشنواره را برای تشویق فیلمسازان، استفاده از دستاوردهای جهانی، تشویق معلمان و دانش‌آموزان برای فیلمسازی و تعمیق مهارت‌های دانش آموزان برگزار می‌کنیم. امیدواریم در سال‌های آینده شاهد حضور بیشتر فیلمسازان و هنرمندان در حوزه تعلیم تربیت و مشارکت کشورهای بیشتر برای استفاده از دستاوردهای آنها و نیز حضور فعالتر معلمان، دانشجومعلمان و به خصوص دانش‌آموزان باشیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
توجه به ریتم یادگیری دانش آموزان