علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



هشتمین دوره مسابقات ملی هوافضا دانشگاه صنعتی امیركبیر آغاز به كار كرد


به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از دانشگاه امیر كبیر، دكترحسین شاهوردی دبیرهشتمین دوره مسابقات ملی هوا فضا دانشگاه صنعتی امیركبیر افزود: در این مسابقات 200 تیم حضور دارند كه 170 تیم مربوط به بخش دانش آموزی و 30 تیم مربوط به بخش دانشجویی است.
وی افزود: بخش دانش آموزی این مسابقات در لیگ های طراحی و ساخت گلایدر دست پرتاب، هاور كرافت، راكت آبی هوای فشرده مجهز به چتر بازیابی، طراحی و ساخت موشك هوای فشرده بخش دقت و پایداری و ربات های پرنده برگزار می شود.
دبیر هشتمین دوره مسابقات ملی هوا فضا دانشگاه صنعتی امیركبیر بیان كرد: بخش دانشجویی این مسابقات نیز در دو لیگ طراحی وساخت گلایدر (هواسر) و ربات های پرنده برگزار خواهد شد.
شاهوردی اظهاركرد: در این مسابقه تیم های شركت كننده باید گزارش فنی خود را نیز ارائه كنند و امتیازات نهایی براساس امتیازات تیم ها در لیگ ها و نمره داوران به ارائه گزارش فنی تعیین خواهد شد.
وی افزود: در مجموع حدود 700 نفر در قالب 200 تیم در این مسابقات حضور دارند.
دبیرهشتمین دوره مسابقات ملی هوا فضا دانشگاه صنعتی امیركبیرافزود: هدف از برگزاری این مسابقه ترویج صنعت هوافضا و آشنا سازی جامعه با این دانش، شكوفایی استعداد و خلاقیت دانش‌آموزان علاقمند در رشته‌های تخصصی مرتبط ، ایجاد و شكل‌دهی ارتباط نزدیك و مستقیم دانش‌آموزان با اساتید دانشگاه، تشویق به انجام كار گروهی میان دانشجویان و دانش آموزان، تجربه حضوردر یك رقابت علمی و عملی سالم درقالب یك فعالیت پژوهشی، فراهم آوردن فضای دوستانه وصمیمی درمحیط دانشگاه است .
وی ادامه داد: ارائه آموزش لازم درمورد فكركردن، تمركزحواس، طرح سوال و حل مسئله، تقویت زمینه بروز تفكر سیال و طرح سوالات ذهنی از سوی دانش آموزان، آشنا نمودن با تصویر سازی ذهنی، تحریك حس كنجكاوی، تفكر و ابتكار عمل و تاكید برضرورت پرورش تفكرجهانی و تفكرخلاق در دانش آموزان از دیگراهداف برگزاری این مسابقه است.
علمی (1)** 9340**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مسابقات هوافضا دانشگاه صنعتی شریف (هاور کرافت)