علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تغییر مدل های اقتصادی در دانشگاه ضروریست


به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز شنبه در آیین افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: تغییر مدل های اقتصادی دانشگاه با ورود بخش خصوصی امکانپذیر است تا بتوان از سرمایه گذاری این بخش در دانشگاه سود برد.
وی اظهار کرد: درصد قابل توجهی از درآمد دانشگاه ها باید از محل فروش فناوری، صنعت و دانش باشد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: دانشجویانی که از این مراکز نوآوری دانش آموخته می شوند همیشه در قبال دانشگاه متعهد هستند و ارتباط خود را بطور دائم با دانشگاه برقرار می کنند.
ستاری افزود: امسال دولت اولویت خود را بر تحول جدی در بودجه های پژوهشی گذاشته است.
وی با بیان اینکه بودجه دولتی در پژوهش، بازده بودجه خصوصی را ندارد، گفت: تا زمانیکه بخش خصوصی وارد این عرصه نشود نمی توان آنرا به اقتصاد مفید تبدیل کرد.
مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان با هدف تبدیل دانش به ارزش، ایجاد بستر مناسب برای تبدیل نمونه های آزمایشگاهی به نیمه صنعتی و توسعه نگرش کاربردی به نتایج پژوهش های علمی به بهره برداری رسید.
از جمله برنامه های مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی می توان به ارائه تسهیلات به واحد های فن آور بدون ضمانت، تخفیف فضاهای مناسب برای توسعه فن آوری های با قابلیت تجاری سازی و خدمات مشاوره ای در حوزه تهیه طرح کسب و کار اشاره کرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، صبح امروز شنبه به منظور بازدید از مراکز فناوری، دانشگاهی و تحقیقاتی و گفت وگو با فعالان شرکت‌های دانش­بنیان استان اصفهان وارد این استان شد.
/ 6022 / 6994ت/ 7150

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چرا وجود کارآفرینان برای پیشرفت اقتصادی جامعه ضروریست؟