سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغازجشنواره یاد یار مهربان از 28 دی با مشارکت دانش‌‌آموزان پایه هفتم و هشتم


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حمیدرضا کفاش در نشست خبری خود با اشاره به همکاری و همراهی شهرداری تهران در ارتباط با حرکت تأثیرگذار یاد یار مهربان اظهار داشت: در 12 دوره گذشته این حرکت با مساعدت شهرداری تهران در سطح آموزش و پرورش تهران برگزار شده است.

وی با اشاره به تأثیرات اجرای جشنواره یاد یار مهربان تصریح کرد: تأثیرات خوبی در سرانه کتاب در سطح مدارس و مناطق تهران صورت گرفته است و موجب ارتقای این سرانه شده است به طوری که اجرای طرح اشاره شده در شهر تهران الگویی برای سایر شهرها و استان‌ها از جمله خراسان رضوی، خوزستان، فارس و اصفهان شده است.

کفاش با اشاره به 12 دوره طرح یاد یار مهربان در تهران بیان داشت: سیزدهمین دوره این طرح با تغییراتی از 28 دی ماه آغاز و تا پایان سال تحصیلی (خرداد 95) ادامه خواهد داشت.

وی با طرح این پرسش که جشنواره یاد یار مهربان چه تأثیری در کتاب خواندن دانش‌آموزان داشته است، گفت: این حرکت بزرگ در تجهیز و توسعه کتابخانه مدارس نقش مؤثری را داشته است اما اینکه بخواهیم اعلام کنیم که چه تأثیری بر روند کتابخوانی داشته است نیاز به پژوهش دارد.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با  اشاره به برگزاری جلسات مشترک فی‌مابین شهرداری تهران و وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در طی این جلسات به این نتیجه رسیدیم که در طرح یاد یار مهربان به جای اینکه کتاب را به مدرسه و کتابخانه مدارس ببریم در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم که این عمده‌ترین تغییر رویکرد در طرح مدنظر است.

کفاش ادامه داد: در سالهای گذشته دوره‌های مختلف تحصیلی در طرح مشارکت داشتند اما در سیزدهمین دوره رویکرد ما برمبنای دانش‌آموزان پایه (هفتم و هشتم) است.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً اجرای این کار سنگین و دشوار است، گفت: اما اعتقاد داریم که با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش این کار می‌تواند با موفقیت انجام بپذیرد.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در ادامه نشست خبری خود با اشاره به ویژگی‌های سیزدهمین دوره جشنواره یاد یار مهربان گفت: کتاب‌هایی که در این دوره مدنظر است با انتخاب گروهی از معلمان و روانشناسان تهیه شده است و در واقع کتب برمبنای سن و نیاز دانش‌آموزان تهیه گردیده است.

کفاش در ادامه با اشاره به انتخاب کتاب‌ها در این دوره، گفت: از مجموعه کتاب‌های خوب کشورمان، 1500 کتاب ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم و هشتم گزینش شده است و در واقع این به معنای رد سایر کتاب‌ها نیست.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های سیزدهمین دوره یاد یار مهربان این است که دانش‌آموزان پس از خواندن کتاب تشویق می‌شوند تا آن کتاب را در اختیار سایر دانش‌آموزان قرار بدهند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش همچنین به مسابقات کتابخوانی، خلاصه‌نویسی و نقل کتاب اشاره کرد و گفت: همه این موارد در طول مدت اجرای طرح عملیاتی خواهد شد و در واقع جوایز و هدایای نفیس و فرهنگی برای این دوره پیش‌بینی شده است.

وی ضمن اعتبار تخصیص یافته شده از سوی شهرداری برای جشنواره یاد یار مهربان گفت: 5 میلیارد تومان از شوی شهرداری برای این جشنواره اختصاص یافته است.

کفاش در پایان از شهرداری تهران به دلیل رویکرد فرهنگی، اجتماعی تقدیر کرد و افزود: این گونه حرکت‌های شهرداری باعث توسعه کتابخوانی در شهر خواهد شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/MDZFHF


ویدیو مرتبط :
مکالمه بین دو نفر از دانش آموزان پایه هشتم