سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



نوزاد بستری بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا ‌عارضه پوستی داشته است‌


سلامت نیوز:‌رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا گفت: شایعه مرگ نوزاد صومعه‌سرایی ناشی از سوختگی با دستگاه فتوتراپی در این بیمارستان کذب محض است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا،دکتر محمدعلی خصوصی ثانی ‌ با تکذیب شایعه مرگ نوزاد صومعه‌سرایی ناشی از سوختگی با دستگاه فتوتراپی اظهار کرد: در تاریخ 5اسفندماه این نوزاد چهار روزه توسط متخصص اطفال بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا ویزیت و جهت درمان بیماری زردی با نور یا دستگاه فتوتراپی و بررسی‌های بیشتر در بخش نوزادان این بیمارستان بستری شده است.

وی با بیان اینکه در روز 7اسفند ضایعات پوستی توسط پرستار در ناحیه شکم، قسمت بالای قفسه سینه، اندام فوقانی و تحتانی مشاهده و بلافاصله توسط متخصص اطفال معاینه می‌شود، افزود: متاسفانه همراهان بیمار با رضایت شخصی و بدون توجه به نظر و تشخیص متخصص، بیمار را ترخیص می‌کنند.

خصوصی ثانی به انتقال بیمار نوزاد توسط والدین به بیمارستان‌های 17شهریور و ولایت رشت اشاره و خاطرنشان کرد: رزیدنت بیمارستان رشت بدون اطلاع علمی کافی و به اشتباه، تشخیص را بر سوختگی اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه احتمال بیماری‌های پوستی 4s، استیون جانسون و ten توسط متخصص اطفال بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا تشخیص داده شده بود، افزود: این نوزاد در حال حاضر در بیمارستان 17شهریور تحت درمان بوده و بیماری 4s نیز توسط متخصصین تشخیص داده شده است.

خصوصی ثانی متذکر شد: ‌دستگاه فتوتراپی هیچگونه اثر سوء‌یی بر اطفال ندارد و حرارت تولید نمی‌کند.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره)صومعه‌سرا در پایان با گلایه از انتشار اخبار کذب و گسترش شایعه در فضای مجازی اظهار کرد: متاسفانه برخی شایعات بدلیل ناآگاهی افراد در فضای مجازی منتشر می‌شود که سبب تشویش اذهان عمومی و عدم اعتماد مردم به مراکز سلامت می‌شود.

بیماری پوستی 4s بیماری ‌عفونی ‌مانند سوختگی است و با لایه برداری پوست نمود پیدا می‌کند.


ویدیو مرتبط :
وقتی‌ آمریکایی‌ها سعی‌ میکنند ایرانی‌ باشند!