مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



خنده/کی امام زمان میشه؟


به گزارش شيعه آنلاين ، این مجری ـ کارشناس شبکه وابسته به آل سعود، علاوه بر انکار وجود امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در حال حاضر تعین و انتخاب آن را به عهده مردم دانست.

این اظهارات در حالی است که ظهور منجی در آخر الزمان و تشکیل حکومت عدل الهی از اعتقادات پذیرفته شده در میان همه فرقه های اسلامی است و اهل سنت هم اعتقاد به ظهور مهدی در آخر الزمان را در همه منابع خود انعکاس داده اند. ظهور حضرت عیسی مسیح و اقتدای به مهدی موعود در نماز نیز از مواردی است که اهل سنت نیز به آن اذعان دارند.

این مجری ـ کارشناس که خود را به اهل سنت منتسب می کرد: « الان [مهدی] وجود خارجی ندارد »

اما برای مشخص شدن اینکه این شبکه و گرداندگان آن ارتباطی به اهل سنت ندارند به برخی از منابع معتبر اهل سنت که به تولد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تصریح کرده اند، اشاره می شود:

1) علی بن الحسین مسعودی(۳۴۶ ـ ۲۸۳ هجری)، یکی از بزرگان شافعی مذهب در کتاب معتبر و مشهور "مروج الذهب" تصریح به ولادت حضرت مهدی علیه السلام کرده است:

الإمام الثانی عشر « وفی سنة ستین ومائتین قبض أبو محمد الحسن بن علی بن محمد بن علی بن موسى بن جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن أبی طالب علیهم السلام فی خلافة المعتمد، وهو ابن تسع وعشرین سنة، وهو أبو المهدی المنتظر، والإِمام الثانی عشر عند القطِعیة من الإِمامیةدر سال 260هـ ابو محمد حسن بن علی ... در زمان خلافت معتمد و در سال 29 سالگی از دنیا رفت. او پدر مهدی منتظر است که امام دوازدهم از دیدگاه مذهب دوازده امامی به شمار می‌رود.» (مروج الذهب  ج 4   ص 160)) ابن حجر العسقلانی الشافعی (773 هـ - 852 هـ )، یکی دیگر از بزرگان علم رجال و حدیث اهل سنت در کتاب لسان المیزان در شرح حال جعفر بن علی برادر امام عسکری علیه السلام می‌نویسد: « جعفر بن علی بن محمد بن علی بن محمد بن علی بن موسى بن جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن أبی طالب الحسینی أخو الحسن الذی یقال له العسکری وهو الحادی عشر من الأئمة الإمامیة ووالد محمد صاحب السرداب؛ جعفر بن علی بن محمد ... برادر حسن است که به او عسکری گفته می‌شود . حسن عسکری (علیه السلام) امام یازدهم از ائمه دوازده گانه مذهب امامیه است که پدر محمد صاحب سرداب بوده است.»(لسان المیزان ج 2 ص   460)

از سوی دیگر تعیین مهدی موعود از موارد اختلاف برانگیزی است که همواره افرادی در طول تاریخ خود را به این عنوان نامیده و سعی کرده اند افرادی را به خود جذب کرده تا از این راه به مطامع خود برسند.

در مورد تعیین امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید گفت؛ رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم در حدیث مشهور "خلفاء من بعدی اثنی عشر" جانشینان خود را تا آخرین نفر معرفی کرده است و تعیین ایشان به امر خدا می باشد.

البته این اظهارات از شبکه‌ی وهابی کلمه دور از انتظار نبوده چرا که با هدف هموار کردن راه برای افرادی مانند ابوبکر البغدادی سرکرده داعش، عمل کرده تا خود را به عنوان مهدی موعود خطاب نموده تا هر چه بیشتر به اسلام ضربه بزنند.


ویدیو مرتبط :
نائب امام زمان (عج) به چه کسی گفته میشه؟؟