سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



داریوش ارجمند: فرم‌زدگی دریچه نفوذ فرهنگی است


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، داریوش ارجمند بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون عصر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره نشریات دانشجویی(نسل چهارم) که به همت اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه دنیای امروز ما دنیای کمیت است، گفت: در این دنیا هر کسی که حساب بانکی بهتر و ماشین و ویلای بهتری داشته باشد محترم‌تر است، گفت: در فرهنگ سرزمین و دین من فرهنگ قالب و فرهنگ کیفی است. 

وی گفت: ما صاحب فرهنگ کیفی هستیم و از همین فرهنگ بزرگ‌ مردانی مانند سردار شهید همدانی به عنوان اسطوره و الگو مطرح می‌شوند.

داریوش ارجمند گفت: حادثه عاشورا نیز پیروزی فرهنگ کیفی بر کمی بود، چنانکه 72 نفر در برابر سپاهی چند هزار نفره به پیروزی رسیدند. 

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون افزود: فرهنگ دینی و ایرانی ما از نگاه کمیتی غرب مستغنی‌ است و فرهنگ زبان، هنر و ادبیات ما نیز مملو از همین فرهنگ کیفی است. 

ارجمند خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان مواظب باشید که گول کمیت دنیای اطراف را نخورید، زیرا کیفیت مهم است و دانشجویان ما باید دانشجویان کیفی باشند. 

وی با اشاره به معضلات امروز کشور گفت: ما در دنیای امروز خود گرفتار فرم‌زدگی شده‌ایم و جوانان ما نیز با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند. فرم یا غرب به معنای خود خوب است، اما فرم‌زدگی و غربزدگی بد است. 

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با طرح این سوال که چرا جوانان ما باید ظاهر خود را شبیه افراد کشورهای بیگانه کنند، افزود: همین فرم‌زدگی دریچه نفوذ فرهنگی است، همین مسئله‌ است که ما امروز از آن بیم داریم و قطعا بدون توجه به محتوا دچار فرم‌‌زدگی می‌شویم و این در شرایطی است که سرزمین ما سرزمین محتوایی است. 

وی با بیان اینکه ما ملتی کیفی هستیم و مردمان ما مردمانی محتوایی هستند، گفت: با دیدگاه فرم‌گرایانه که نمی‌شد انقلاب کرد، لذا مردم ما مردم محتوایی و کیفی هستند و ما ایرانیان شایسته‌ترین مردمی بودیم که اسلام را پذیرفتیم، به همین دلیل است که دارای آثار هنری مذهبی و دینی هستیم. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نفوذ فکری و فرهنگی خطرناک تر از نفوذ سیاسی