سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تمامی مسکن‌های مهر نیمه نخست 95 به متقاضیان تحویل داده می‎شود


به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محسن نریمان پیش‌ازظهر امروز در همایش مدیران عامل شهرهای جدید کشور در اراک اظهار داشت: طبق برنامه بنا داریم تا پایان امسال مسکن‌های مهری که از خدمات زیربنایی بهره‌مند هستند، تکمیل و به متقاضیان تحویل داده ‎شود.

وی افزود: یک سری پرونده‎های مسکن مهر در استان‎ها وجود دارد که خدمات زیربنایی آنها به‌سبب نبود اعتبار انجام نشده و با برنامه‎ریزی‌های انجام شده این مسکن‎ها نیز در نیمه نخست سال آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‎گیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قانون مشخص کرده که دولت نقشی در تأمین اعتبار مسکن‌های مهر نداشته و این پروژه‌ها از محل آورده مردم و تسهیلات بانکی تکمیل می‎شوند، تنها تکلیف دولت تأمین زمین 99ساله واحدها است.

نریمان ادامه داد: برابر قانون، دولت تنها در تأمین زیرساخت‌ها و محوطه سازی شهرهای جدید حضور داشته و دولت در نظر دارد تا این وظیفه را به‌عهده بخش خصوصی گذاشته تا اجرای خدمات زیربنایی را برای مردم انجام دهند.

وی بیان داشت: شهرک‌های جدیدالاحداث نیاز به مراکز آموزشی داشته که شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید با کشور تهاتر زمین اقدام به ایجاد چنین مراکزی می‎کند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور خاطرنشان کرد: با تهاتر زمین ساخت مدرسه و ایجاد مراکز آموزشی در اختیار دستگاه‌ها و بخش خصوصی قرار گرفته و نمونه موفق این کار در شهر جدید پرند انجام شد که با این طرح 20 طرح آموزشی به‌صورت نقدی و تهاتر ایجاد شد.

نریمان عنوان داشت: این شرکت در شهر جدید پردیس از طریق تهاتر زمین با برخی بانک‌ها توانسته حدود 10هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل واحدها در اختیار مسکن مهر قرار دهد.

وی افزود: شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور ایجاد کننده شهرهای جدید در کشور بوده که تجربیات دولت‌های گذشته و کشورهای موفق در این حوزه را در دستور کار خود قرار داده تا با این روش شهرک‌های جدیدی در سراسر کشور و براساس روش‌های روز دنیا احداث کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: احداث شهرک‌ها از حالت کاملاً دولتی فاصله گرفته و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی برای ایجاد شهرک‌ها جایگزین دولت شده است.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
تجمع متقاضیان مسکن مهر