علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



فرماندار: از ظرفیت جامعه محلی برای توسعه فضای سبز قشم استفاده شود


عزت کمال زاده روز شنبه در آئین درختکاری در دانشگاه پیام نور واحد بین الملل قشم، افزود: تجربه ارزشمند توسعه جنگل های حرا با بهره گیری از ظرفیت جامعه محلی، نشان از نقش کلیدی این قشر در توسعه فضای سبز دارد.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید خواستار توسعه فضای سبز در نقاط مختلف کشور است، گفت: اجرا و حمایت از طرح های نهال کاری دریایی در جزیره قشم بخشی از اقدامات دولت یازدهم در این عرصه به شمار می رود.
کمال زاده اضافه کرد: هرچند قشم یکی از شهرستان های خشک و کم آب کشور ارزیابی می شود اما می توان با حمایت از طرح های تولید آب ارزان قیمت، در جهت توسعه فضای سبز جزیره گام های مهمی برداشت.
وی افزود: در این زمینه نیروهای جوان شهرستان، طرح های ارزشمندی برای تولید آب ارزان قیمت ارایه کرده اند که می توان با حمایت از این طرح ها، برای توسعه فضای سبز قشم نیز برنامه ریزی کرد.
کمال زاده استفاده از تجربه موفق توسعه فضای سبز در کشورهایی که مختصات جغرافیایی مشابهی دارند را رویکردی مناسب در این حوزه ارزیابی و اضافه کرد: می توان با بهره گیری از تجربه این کشورها به طرح های بومی سازی داخلی دست یافت و فضای سبز جزیره را متحول کرد.
فرماندار قشم با بیان اینکه بخشی از طرح های توسعه فضای سبز توسط مسئولان هدایت و حمایت می شود، افزود: در این زمینه باید جانمایی فضای سبز به عنوان محور کلیدی طرح ها مورد توجه قرار بگیرد تا بیشترین بازدهی را داشته باشد.
کمال زاده با اشاره به گذشته جزیره قشم که به عنوان میدان تره بار خلیج فارس شناخته می شد نیز گفت: باید با برنامه ریزی مناسب تلاش کرد که به جایگاه گذشته خود در حوزه فضای سبز دست یابیم.
اکبر محمودی زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم نیز در این آئین گفت: به مناسبت روز درختکاری، یکهزار اصله نهال در این شهرستان کاشته می شود.
جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر در جنوب کشور و در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.
در ایران 15 تا 21 اسفند «هفته منابع طبیعی» و روز نخست این هفته در تقویم «روز درختکاری» نامگذاری شده است.
2090/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خبر توسعه فضای سبز بندرعباس