سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خاطراتی از یک شهید روحانی مدافع حرم


فارس/ حجت الاسلام علی تمام زاده از روحانیون مدافع حرم و اصالتا اهل شهرستان کرج است. وی در پی فعالیت های تبلیغی، جهادی خود در سوریه توسط تروریست‌های تکفیری در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) و در عملیات محرم به شهادت رسید. حجت الاسلام مقداد امیری از دوستان این شهید عزیز می‌گوید:

*روایت آخرین دیدار

آخرین دیدارمان 20 روز پیش ساعت 5 بعد از ظهر بود. از فرودگاه امام خمینی(ره) به سمت سوریه پرواز داشت. خودم به فرودگاه بردمش و در مسیر خیلی صحبت کردیم. می‌گفت این آخرین سفر من است و مطمئنم که دیگر بر نمی‌گردم، گفتم از کجا می‌دانی؟ گفت: دور و بری‌هایم خیلی برایم خواب دیده‌اند. چند شب پیش هم خواب دیدم اول اسیر شدم و سپس به شهادت رسیدم، از این رو مطمئنم این سفر، سفر آخر است.

*علاقه خاصی به شهید حسین فهمیده داشت

دو سالی بود که خیلی با این شهید عزیز ایاغ شده بودم، همسایه بودیم و رفیق، علاقه خاصی به شهید حسین فهمیده داشت و منبری هئیت شهید فهمیده بود. در کانون شهید فهمیده بسیار رفت و آمد داشت. هر بار مراسمی بود حتما خودش را به این هئیت می‌رساند. منزلش را به صفادشت انتقال داده بود و نزدیک 15 کیلومتر از محل مراسم فاصله داشت یک شب خودم او را به خانه‌اش بردم خیلی تاریک بود گفتم شیخ چطور این وقت شب این راه را می‌روی؟ آنقدر تاریک است که آدم خوف می‌کند. شهید تمام زاده گفت: یک شب حدود یک ساعت اینجا ایستادم تا ماشین گیرم بیاید.

*افغانستانی ها مظلوم ترین رزمندگان در سوریه هستند

علاقه شدید داشت که به سوریه برود در آن مدتی که ایران بود هوای رزمندگان افغانی که اعزام می‌شدند را داشت. برای آن‌ها کارهای موثری انجام داد. می‌گفت این عزیزان شیعه هستند و برای دفاع از تشیع، اسلام و حرم حضرت زینب(س) به سوریه می‌روند و خیلی مظلوم واقع شده‌اند.

*وقتی فهمیدند شیخ افغانستانی نیست عذرش را خواستند

به نظرم یکی‌ دیگر از ویژگی‌های شهید تمام زاده کارهای فرهنگی و برجستگی‌های علمی اوست که باید تلاش شود تا کارهای علمی، پژوهشی این شهید بزرگوار در بحث فرقه‌های گوناگون دیده شود.

او توسط شهید ابوحامد که در لشگر فاطمیون فرمانده بود به سوریه رفت. البته وقتی فهمیدند ایرانی است عذرش را خواستند و به کشور بازگشت تا اینکه ابوحامد کار‌های اداری شهید تمام زاده را انجام داد و به طور رسمی به این لشگر پیوست.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مداحی شهید نادر حمید شهید مدافع حرم