علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



هوای بوكان و سردشت در وضعیت ناسالم قرار گرفت


مسئول ایستگاه سنجش آلوگی هوای شهرستان بوكان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شاخص كیفیت هوای این شهر برای گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد.
علی خیاط افزود: طبق شاخص pfa هوای شهرستان بوكان با ذرات 134 میكروگرم بر متر مكعب برای بیماران قلبی و تنفسی، كودكان، مادران باردار و افراد سالخورده ناسالم است و توصیه می شود كه این افراد از ترددهای غیر ضروری خوداری كنند.
خیاط ادامه داد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر كمتر از 2.5 میكرون بر روی عدد 119 قرار دارد.
وی علت آلوده بودن هوای شهرستان بوكان را وجود گرد و غبار با منشا خارجی در هوا عنوان كرد و گفت: لازم است كه گرههای سنی حساس از ترددهای غیر ضروری در معابر عمومی خوداری كنند.
شهرستان بوكان با 225 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت نیز گفت: به علت گرد و غبار و ذرات معلق، وضعیت هوای این شهرستان امروز سه شنبه در شرایط ناسالم قرار گرفته است.
خالد بایزیدی اظهار كرد: وضعیت ناسالم هوای این شهرستان بر اثر ورود گرد و غبار از صحرای عربستان و حور العظیم در كشور عراق به وجود آمده است.
وی میزان ذرات گرد و غبار موجود در هوای این شهرستان را 130 میكروگرم بر مترمكعب اعلام كرد و گفت: شهروندان به ویژه بیماران قلبی و عروقی، كودكان، كهنسالان و بیماران از تردد غیر ضروری در داخل شهر پرهیز كنند و با توجه به دایر بودن مدارس، از خروج دانش آموزان و فعالیت آنها در زنگ های ورزش جلوگیری كنند.
مقدار ریزگردها در هوا تا 100 میكروگرم شرایط نرمال است ولی وجود 100 تا 250 میكروگرم وضعیت را در شرایط هشدار و از این مقدار تا 350 میكروگرم، شرایط را در وضع اضطراری قرار می دهد.
آذربایجان غربی دارای هشت ایستگاه سنجش آلاینده های هواست كه در شهرهای ارومیه، سلماس، خوی، بوكان و سردشت نصب سده و مشغول فعالیت است.
7510/6185/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
وضعیت هوای اهواز