فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



پنج اثر ادبی تازه تالیف شده در مهاباد رونمایی شد


قادر مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کتاب های تازه تالیف و ترجمه شده به زبان کردی توسط سه نفر از نویسندگان این شهرستان در حوزه فرهنگ لغت نویسی، ترجمه و ادبیات کودکانه به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: این آثار شامل 'فرهنگ لغت سه زبانه کردی، فارسی و انگلیسی' تالیف عبدالله عبدالله زاده، 'سحربازی بچکولانه' و 'نیکولاس نیکلبی' ترجمه زانیار قادر زاده و نیز تالیف 'که ری نه زان' و 'پیلان' توسط زهرا ستاوند هستند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 اثر ادبی مختلف در این شهرستان تالیف و رونمایی شده است.
آیین رونمایی از این پنج اثر ادبی با حضور جمعی از مسئولان اجرایی و دوستداران کتاب این شهرستان در سالن آمفی تئاتر مجتمع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد برگزار شد.
در این آیین علاوه بر صاحبان آثار رونمایی شده، سه نفر از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی به نام های شه ویار گلابی آذر، خالق جلیل نژاد و احمد احمدیان در مورد اهمیت کتاب و کتابخوانی سخنرانی کردند.
در شهرستان مهاباد سه باب کتابخانه عمومی با بیش از 55 هزار جلد کتاب و پنج کتابخانه مشارکتی با 10 هزار جلد کتاب وجود دارد.
مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
3020/6185/2093

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫کشتار جمعی فلامینگوها در دریاچه مهاباد در اثر برق گرفت