ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بنا: برادرم هم به ایران بد نگاه کند، چشمش را در می‌آورم


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.09.03 - 09:43

بنا: برادرم هم به ایران بد نگاه کند، چشمش را در می‌آورم

تسنیم/ سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان برای همکار پیشین خود که حالا سرمربی تیم ملی آذربایجان است، خط‌ونشان کشید.
محمد بنا در خصوص اعزام فرنگی‌کاران به مسابقات جایزه بزرگ آذربایجان اظهار داشت: هدف ما مسابقات جایزه بزرگ و مسابقات بین المللی دیگر نیست و هدف اول ما کسب سهمیه المپیک و رسیدن خوب به مسابقات المپیک است. در مسیر این مسابقات هم تورنمنت‌هایی برگزار می‌شود و جایزه بزرگ آذربایجان نیز فرصتی است تا محکی بخوریم و نفرات جوان و با تجربه را بیازماییم.
وی افزود: بعد از این مسابقات جام وهبی امره و جایزه بزرگ مجارستان و جام‌های دیگر برگزار می‌شود و تمام نفرات تقسیم می‌شوند ولی هدف اصلی ما المپیک است و نیم‌نگاهی هم به پس از المپیک داریم و به همین دلیل سعی می‌کنیم تا جوانان را محک بزنیم. کسی مثل سوریان با سال‌ها تجربه اکنون به آرامش نیاز دارد تا به آمادگی برسد. قاسم و امید هم همین‌طور و باید مهره‌های دیگر را در این مسابقات محک بزنیم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با اشاره به عدم اعزام فرنگی‌کاران به مسابقات مصر خاطرنشان کرد: با توجه به اعزام نشدن برخی از نفرات به تورنمنت مصر مقرر شده تا این پنج کشتی‌گیر به باکو بروند. سامان عزیزی و حسین نوری هم به این تیم اضافه شدند. این مسابقات نوعی انتخابی تیم ملی است اما جام تختی، جام باشگاه‌ها و دیگر مسابقات نیز نوعی انتخابی هستند و باید از دل این مسابقات شناخت کافی را نسبت به نفرات به دست آوریم.
بنا ادامه داد: من همه کشتی‌گیران را می‌شناسم اما این مسابقات می‌تواند میدان خوبی باشد تا چهار فرنگی‌کار در اوزان 85 کیلوگرم و سایر فرنگی‌کاران در اوزان دیگر محک مهمی را تجربه کنند. بویری در 75 کیلوگرم، حاجی‌پور در 59 کیلوگرم، علیاری در 98 کیلوگرم و نوری و مهدی‌زاده در سنگین وزن به میدان می‌روند و این می‌تواند نکات خوبی را در خصوص دو ماه کار کردن به دست ما دهد.
وی در خصوص تقابلش با جمشید خیرآبادی مربی پیشین تیم ملی و سرمربی تیم کشتی آذربایجان نیز عنوان کرد: همکاری جای خودش را دارد ولی ما سال‌ها کنار هم بودیم و او مربی لایقی است اما برای من همه چیز ایران است و چشم برادرم را هم برای اینکه ایران را طور دیگری نگاه کند در خواهم آورد. ما رقابت و مبارزه با تیم آذربایجان داریم، چه در المپیک و چه در جام جهانی اما مهم این است که آنها خودشان را به ما برسانند. امسال هم که آنها دوم جهان شدند به این دلیل بود که ما بد بودیم و آنها قدرتمند نبودند.
آقای خاص کشتی فرنگی در ادامه گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: درست است که آنها پنج سهمیه المپیک را گرفته‌اند اما بد بودن ما باعث شد تا آنها دوم جهان شوند، البته همه چیز متعلق به گذشته است و من تنها به تیم ایران و آینده فکر می‌کنم. روسیه هم که بزرگ کشتی است را قبول ندارم چه برسد به آذربایجان.
بنا در ارتباط با خداحافظی دور از انتظار طالب نعمت‌پور نیز تصریح کرد: هیچ کسی مثل نعمت‌پور از شرایطتش آگاهی ندارد اما با توجه به اینکه وی چنین تصمیمی گرفته باید به آن احترام گذاشت. برای من سخت است و پس از مرگ بابک و نبود امیرعلی اکبری و خیلی‌ها که دوست داشتم باشند، اکنون هم با رفتن طالب باید کنار بیایم و کشتی همین است.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در خصوص اجازه‌اش مبنی بر کشتی گرفتن امید نوروزی در مسابقات لیگ جهانی برای تیم بیمه رازی هم اظهار داشت: فقط نوروزی اجازه گرفت اما اگر قاسم رضایی و حمید سوریان هم می‌رفتند ایرادی نداشت. آقای خادم اجازه دادند و من هم مانع این موضوع نشدم اما او فقط باید مقابل خارجی‌ها کشتی بگیرد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
یا بنا یا بنا مین قال أنا - عمر ارناؤوط