سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران کشوری امن و با ثبات برای سرمایه‌گذاری است


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد خزاعی امروز در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های توسعه اقتصادی و جذب سرمایه استان تهران با بیان اینکه ایران در حوزه سیاسی سه ویژگی اساسی دارد، اظهار داشت: این ویژگی‌ها زیرساخت‌های مهم برای ثبات اقتصادی و سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: اولین ویژگی ایران قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است و مذاکرات موفقیت‌آمیز با 1+5 یکی از نشانه‌های قدرت تصمیم‌گیری ایران بود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی بر کمک‌های فنی و اقتصادی تصریح کرد: ویژگی دوم این است که ایران کشوری امن و باثبات است و ثبات در عرصه سیاسی مثل ثبات اقتصادی، نداشتن نوسان‌های متناوب در نظام اجتماعی از ضروریات سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد است.

وی با اشاره به حوادث اخیر در فرانسه گفت: امیدواریم آرامش را در همه کشورها ببینیم اما با وقایع اخیر، حفظ آرامش را حتی در بخش‌هایی از اروپا نمی‌بینیم.

خزاعی با بیان اینکه ایران یک جزیره امن و باثبات است، گفت: سومین ویژگی این است که ایران علاوه بر ویژگی اول و دوم، مصمم به تعامل سازنده با دیگر کشورها براساس احترام متقابل و حفظ منافع اقتصادی و سیاسی است. ما سطح روابطمان را با مؤسسات بین‌المللی افزایش داده‌ایم و به زودی هیأتی از AFC (شرکت مالی بین‌المللی) به ایران خواهد آمد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی بر کمک‌های فنی و اقتصادی اظهار داشت: مذاکراتی با مؤسسات اعتبارسنجی و استانداردسازی مالی آغاز کرده‌ایم که ورود این شرکت‌ها و مؤسسات به ایران، زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه بنده و همکارانم در شش ماه گذشته با بیش از 60 هیأت خارجی از کشورهای مختلف مذاکره داشته‌ایم، گفت: این ملاقات‌ها در شرایطی انجام می‌شود که هنوز برجام اجرایی نشده است. این سطح روابط نشان‌دهنده توجه جدی سایر کشورها به ایران است.

خزاعی با اشاره به کاهش نرخ تورم و ثبات نسبی در بازار ارز گفت: با توجه به این ویژگی‌ها، شرایط فعلی، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور و سرمایه‌گذاران خارجی است.

ادامه دارد...

انتهای پیام/ب


ویدیو مرتبط :
بررسی ثبات ساختار سرمایه در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران پیش¬