سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



محمد سلامتی: تمامی اقدامات سازنده پس از انقلاب توسط اصلاح طلبان انجام شده است


محمد سلامتی: تمامی اقدامات سازنده پس از انقلاب توسط اصلاح طلبان انجام شده استایرنا/ یک چهره سرشناس اصلاح طلب گفت:ذهن مردم در دوسال اخیر با اخبار برجام نسبت به مسائل سیاسی تیزتر شده و ظرفیت سیاسی آن ها بالا رفته است.

محمد سلامتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انتخابات آتی افزود: جامعه ایران آمادگی لازم را برای مشارکت بالا در انتخابات دارد. این آمادگی در 3، 4 روز مانده به انتخابات به شکل شور انتخاباتی خود را بیشتر نشان خواهدداد و حضور بالای مردم موفقیت اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل را رقم خواهد زد.

وی به مساله نفوذ در انتخابات اشاره کرد و گفت: نفوذ عناصر فرصت طلب در هر جناحی می تواند انجام گیرد ولی درنهایت این عملکرد جناح است که خود را برای مردم نشان می دهد.
سلامتی خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان به ویژه پس از سال 92 که توانستند نامزد مورد نظر خود را به پیروزی برسانند به این نتیجه رسیده اند که در صورت کار منسجم تیمی ، می توانند در هر شرایطی احتمال موفقیت خود را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: اکنون به نظر می رسد اکثر بدنه جامعه که متمایل به اصلاح طلبان است این انگیزه را پیدا کرده است که با حضور گسترده خود بار دیگر اصولگرایان را غافلیگر کند.
وی برجام را برگ برنده دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: این اتفاق بزرگ باعث دلگرمی مردم شد و آنها می دانند که اگر به لیست مورد حمایت اصلاح طلبان رای دهند زمینه برای بهبود موقعیت داخلی و خارجی کشور فراهم تر می شود.

** تمامی اقدامات سازنده پس از انقلاب توسط اصلاح طلبان انجام شده است

این فعال سیاسی افزود: تقریبا تمامی اقدامات سازنده پس از انقلاب اسلامی توسط دولتهای اصلاح طلب و اعتدال گرا انجام شده است.
لازم است بین عملکرد جناح های راست و چپ در بعد از انقلاب مقایسه ای صورت گیرد. هر دو طرف بیایند و بیلان کاری خود را ارائه دهند. شما مطمئن باشید بیلان کار چپ ها یا خط امامی های سابق و اصلاح طلبان جدید در این 37 سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد درخشان و بیلان کاری جناح راست تیره است. به جرات می گویم که اکثر کارهای اساسی که در این مملکت انجام شده توسط چپ های خط امامی اصلاح طلب ها واعتدال گراها انجام شده است.
این فعال سیاسی تاکید کرد: تمام دولت های پس از انقلاب تقریبا دست چپ های خط امامی بود که بعدها عنوان اصلاح طلب را به خود گرفتند و عملا اعتدال گرا بودند، تنها دولت های نهم و دهم توسط جناح راست اداره می شد. عملکرد این دو دولت هم به گونه ای بود که اکثرحامیان گذشته اش دیگر از آن دفاع نمی کنند و حتی بعضا ازآن تبری می جویند.

** مردم می دانند به چه جناحی اعتماد کنند

این فعال سیاسی ادامه داد: مردم بارها و از روی تجربه دریافته اند که می توانند به اصلاح طلبان بیشتر از محافظه کاران اطمینان کنند. بنابراین درانتخابات پیش رو انتظار می رود در شهرهای بزرگ به لیست اصلاح طلبان رای دهند و حتی اگر تعدادی از نامزدهای این فهرست ها را نشناسند باز نیز با توجه به اعتمادی که به چهره های محبوب اصلاح طلب دارند این فهرست را برگزینند. در شهرهای کوچک هم ازآنجا که فضای جامعه بیشتر فضای اعتماد به اصلاح طلبان است به نامزدهای اصلاح طلبان و اگر اصلاح طلبان نامزدی نداشته باشند به نامزد مورد حمایت آنها رای می دهند.
وزیر کشاورزی کابینه های شهید رجایی، شهید باهنر، مهدوی کنی و موسوی تصریح کرد: البته نباید توقع داشت آقای روحانی با توجه به مضایق و محدودیت هایی که دارد و مشکلاتی که از سلفش به ارث رسیده است تغییرات معجزه آسایی را در کشور ایجاد کند اما مردم چون خوش قولی وی را در به فرجام رساندن برجام دیده اند به سایر تعهدات وی نیز اطمینان می کنند و منتظر می مانند.

** موافقان دیروز تحریم، اکنون صحبت از مشارکت گسترده می کنند

وی با مردود دانستن سیاست تحریم انتخابات به خاطر رد صلاحیت های گسترده گفت: تحریم را به طور کلی قبول ندارم . افراد زیادی هم بوده اند که روزگاری به تحریم اعتقاد داشتند اما وقتی بی اثری آنرا دیدند امروز رویکردشان شرکت گسترده در انتخابات شده است.
سلامتی تصریح کرد: باید واقعیات کشور را پذیرفت. اصلاحات نظام را قبول دارد و معتقداست که باید گام های تدریجی برای اصلاح امور برداشت. اگر در عرصه انتخابات هم مشکلاتی وجود دارد باید از طریق قانونی آن را رفع کرد. از این رو اکثریت مسلم اصلاح طلبان چیزی به نام تحریم را به رسمیت نمی شناسند و حضور گسترده در انتخابات را سیاستی بسیار کارآتر می دانند.
سلامتی به تجربه انتخابات دوره هفتم ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: تا یک ماه قبل ازآن کسی فکر نمی کرد رقیب ناطق نوری پیروز شود. یا بعد ازمجلس چهارم هم این انتظار وجود نداشت که بتوان اقلیتی قدرتمند و بسیار موثر را روانه پارلمان پنجم کرد اما دیدیم که این طور شد و یکی از بهترین مجالس پس از انقلاب رقم خورد.

** تندروها می خواهند اجرای برجام را متوقف کنند

وی تصریح کرد: اگر مملکت بخواهد به سامان برسد مجلس نباید برخورد تخریبی، حذفی و ایذایی با دولت داشته باشد البته این به معنای آن نیست که مجلس انتقادی نکند و وظیفه نظارتی خود را فراموش کند. بلکه این دو باید مکمل یکدیگر باشند و نمایندگان ضمن حفظ وظیفه نظارتی و دادن تذکرات لازم به دولت، باید یاری کننده اجرای برنامه های منطقی کابینه نیز باشند.
سلامتی با تاکید بر اینکه بر همین مبنا شعار اصلاح طلبان در این دوره روی کار آمدن مجلسی وزین، منطقی، عاقل، قانونمند و سالم است گفت: فرقی نمی کند که اکثریت این مجلس از آن اصلاح طلبان شود یا اصولگرایان منصف و منطقی بلکه اصل بر معتدل شدن مجلس است. چرا که افراطیون راست به برجام و دولت یازدهم اعتقادی ندارند و سعی دارند با انواع لطایف الحیل فعالیت آن را مختل کنند و بعضا برایشان مهم نیست که به ضرر منافع ملی تمام شود.
وی اولویت اصلی مجلس آتی را کمک به دولت در حل مشکلات اقتصادی دانست و افزود: دولت قبلی به خاطر بی اعتنایی اش به قانون و سیاسی کاری وضع بسیار اسف باری را برای اقتصاد کشور رقم زد که بهبود آن نیاز به مجلسی متعادل دارد. لذا مجلس آینده باید برنامه ششم توسعه را هرچه سریعتر بررسی و تصویب کند و از سویی لوایح اقتصادی دولت را که مرتبط با آن برنامه است به موقع به تصویب رساند.

** ایران پسا برجام بکرترین نقطه جهان برای سرمایه گذاری اقتصادی است

عضو کابینه اول جنگ ادامه داد: دولت یازدهم تصمیم گرفته به شکلی موثر و غیرشعاری در عرصه بین الملل فعال باشد. چرا که موقعیت فعلی کشور به خاطر پیروزی های سیاسی و نظامی که در منطقه و جهان به دست آورده ممتاز شده است. همین باعث شده ایران به کشوری امن در منطقه تبدیل شود اما تندروها چشم دیدن استفاده درست و مشروع دولت از این فرصت را ندارند.
وی با بیان اینکه بازار بکر و اشباع نشده ، ایران بعد از تحریم را به عنوان بهترین نقطه دنیا برای سرمایه گذاری خارجی در آورده است گفت: شاهدیم که پس از برجام تصمیم گیران و فعالان اقتصادی از چهار گوشه جهان برای سرمایه گذاری به ایران هجوم آوردند. برخورد با سرمایه گذاران و سیاستمداران بین المللی باید حساب شده، منطقی، زیرکانه و پخته باشد. باید مجلسی سرکار بیاید که به دولت قدرت مانور بیشتری بدهد و اختیارات آن را برای جذب سرمایه و اقدام در جهت تغییر معادلات بین المللی به سود ایران افزایش دهد و کمک کند تا ازاین شرایط بهترین استفاده به عمل آید.

** برخی از اول انقلاب در مقابل تصویب قوانین جدید سنگ اندازی می کردند

قائم مقام اسبق وزارت کار در ادامه جایگاه رای مردم در اندیشه امام راحل را بسیار بالا دانست و گفت: بنیانگذار نظام مردم را ولی نعمت خود می دانست و بارها بر آرای مردم درانتخاب های مختلف تاکید می کرد. در مانیفست سیاسی امام به عنوان رهبر انقلاب اسلامی مردم همیشه مکان نخست را داشتند و حمایت و شوق مردم به ایشان ناشی از همین طرز تفکر بود.
وی خاطر نشان کرد: اما از همان ابتدای انقلاب اشخاصی بودند که اعتقادی به نظر مردم نداشتند وآن را زینتی می دانستند. آن ها وجود مجلس قانونگذاری را بی معنی می دانستند و می گفتند احکام الله در کتب اسلامی مشخص شده و ولی فقیه تنها باید بر اجرای این احکام نظارت کند. همین ها با چنین طرزتفکری باعث شدند تا مدتی مدید قانونگذاری در مجلس مختل شود؛ این ها انگار در قرون وسطی زندگی می کردند.
این فعال سیاسی ادامه داد: معمولا پس از هر انقلابی به سرعت قوانین مادر به تصویب می رسد تا کشور لنگ نماند. اما این ها مدام کارشکنی کردند و نمی گذاشتند قانون تعاونی ها، اصلاحات ارضی انقلاب اسلامی، قانون کار، شوراهای اسلامی کار، بیمه، مالیات و ..تصویب شود. درنهایت برای حل مشکل امام مجمع تشخیص مصلحت نظام را تشکیل داد.
سلامتی با اشاره به اینکه برخی از افراد این جناح به خاطر اعتقاداتشان که ریشه در اقتصاد کلاسیک پانصد سال قبل داشت مخالف وضع این قوانین بودند گفت: بعضی دیگر هم منافع مادی شان را در خطر می دیدند و برخی هم ابتدا مخالفتی نداشتند ولی تا فئودال ها فشار آوردند که انقلابیون دارند زمین هایمان را می گیرند شروع به اعتراض می کردند. بینش آن ها درمورد تصویب قوانین بخصوص قانون کارموجب می شد تا به نظرات امام توجهی نکنند.

** تبلیغات تخریبی افراطیون به نفع اصلاح طلبان است

سلامتی در ادامه به عملکرد تبلیغاتی جناح راست اشاره کرد و گفت: اصلاح طلب ها باید از مخالفان خود در جناح راست تشکر کنند چرا که این نحوه تبلیغات ناشیانه و چکشی در عمل به نفع جبهه اصلاحات تمام می شود. جناح راست با حمله به نخبگان وچهره های محبوب اصلاح طلب، ذهن مخاطبان را نسبت به خود مکدر می کند. یکی از عوامل موفقیت اصلاح طلب ها در سال 92 هم همین کارهای تخریبی افراطیون جناح راست علیه آنها بود. در شرایطی که اصلاح طلبان امکانات تبلیغاتی کمی دارند این غنیمت است چرا که اکثریت جامعه از اقدامات افراطی جناح راست دل خوشی ندارند و لذا به سمت اصلاح طلبان متمایل شده اند.
وی اضافه کرد: به نظر من برخورد صدا و سیما درباره انتخابات وفعالیت های سیاسی داخل کشور زیبنده یک رسانه که در شان انقلاب اسلامی باشد نیست.

** مردم با شرکت گسترده در انتخابات نه بزرگی به افراطیون می گوید

وزیر کشاورزی کابینه اول انقلاب افزود: خود من در کابینه های اول انقلاب بودم این جناح مرتب در مقابل اقدامات شهید رجایی، شهید باهنر که هر دو خط امامی بودند سنگ اندازی می کرد.
وی با اشاره به اینکه مردم با حضور گسترده در انتخابات و رای دادن به لیست های تایید شده توسط اصلاح طلبان مجددا نه بزرگی به خط مشی افراطی می گویند افزود: افراد کمتر سرشناسی که نامشان در این لیست ها آمده است کاربلد، فنی و صاحب دیدگاههای روشنی هستند ولی تا به امروز مجالی برای مطرح شدن آنها در عرصه سیاسی فراهم نشده است. از این رو نباید گفت آنهایی که بیشتر مطرحند از این ها بهترند بلکه می توان گفت این ها اشخاص تازه نفسی هستند که روحیه و دانش لازم را برای اصلاح امور کشور دارند از این رو باید به تمامی این لیست رای داد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
تازه ترین توصیه رهبر انقلاب به اصلاح طلبان