تلاش یکی از قوی‌ترین مردان سابق ایران برای سهمیه پارالمپیک


یکی از قوی‌ترین مردان سابق ایران که از سال 91 بر اثر تصادف و آسیب‌دیدگی کمر، ویلچرنشین شده، دست از ورزش برنداشته و یکی از امیدهای کشورمان در دوومیدانی معلولان است.

حامد امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه لرستان، اظهار کرد: 14 اسفند به رقابت‌های قهرمانی آسیا در امارات اعزام و در رشته‌های پرتاب نیزه، دیسک و وزنه شرکت می‌کنم. این پیکارها حکم سهمیه پارالمپیک 2016 را دارد.

وی با اشاره به اینکه در کلاس F54 فعالیت می‌کند، تصریح کرد: پرتاب دیسک این کلاس برای پارالمپیک ریودوژانیرو حذف شده اما فعلاً در آسیا حذف نشده است. می‌توانم در پرتاب نیزه کلاس F54 سهمیه بگیرم و همچنین در پرتاب وزنه باید در کلاس F55 که یک کلاس بالاتر است با حریفان به رقابت بپردازم که کارم سخت‌تر است.

امیری تأکید کرد: اگر کلاس F54 دیسک و وزنه در پارالمپیک وجود می‌داشت، می‌توانستم رکورد جهان را ارتقا دهم با این حال تلاش می‌کنم که در پرتاب وزنه کلاس F55 و پرتاب نیزه کلاس F54 سهمیه را کسب کنم.

این ورزشکار معلول لرستانی یادآور شد: هم اکنون در شهرستان خرم‌آباد و زیر نظر مصطفی بهرامی مربی تیم ملی تمرین می‌کنم و رکوردهای تمرینی‌ام نزدیک به ورودی مستقیم پارالمپیک ریودوژانیرو است.

وی خاطرنشان کرد: در نیزه باید حدود 25 متر و وزنه باید 11.37 سانتی‌متر پرتاب کنم که جواز حضور در برزیل را به دست بیاورم و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، سهمیه مستقیم را کسب می‌کنم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بازگشت قوی ترین مردان ایران