ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



پزشک تراکتورسازی: از سلامت دو هوادارمان خدا را شاکرم/ تاثیر استفاده از دستگاه AED را دیدیم


رمضان نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد مشکلی که برای دو هوادار تراکتورسازی در بازی دیروز به وجود آمد عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که حال این هواداران خوب شده و مشکل خاصی برای آنها به وجود نیامده. در دقیقه 62 بازی که ذوب‌آهن صاحب پنالتی شد دیدم هواداران ما که در پشت نیمکت تیم مستقر بودند ما را صدا می‌زنند. متوجه شدم حال یک نفر به هم خورده است به همین خاطر همراه با دکتر صادقی بالا سر این فرد حاضر شدم.

وی افزود: از حالت‌های این فرد متوجه شدیم او تشنج کرده است به همین خاطر عملیات‌های مورد نظر را انجام دادیم تا او را به بیمارستان انتقال دهیم.

نوری‌زاده در ادامه تصریح کرد: در دقیقه 85 بعد از زدن گل دوم باز هم از پشت نیمکت ما سر و صدا بلند شد. بار دیگر خودمان را به آنجا رساندیم و متوجه شدیم این بار وضعیت این فرد فرق می‌کند و دچار مشکل قلبی شده است. راه‌های هوایی او را باز کردیم و قلبش را ماساژ می‌دادیم. برای اولین بار از دستگاه AED استفاده کردیم. این دستگاه در عین واحد وضعیت بیمار را آنالیز می‌کند و اگر لازم به شوک دادن باشد با اعلام این مسئله این وضعیت را به وجود می‌آورد و با همان دستگاه به فرد شوک بدهیم که خوشبختانه با اقدامات لازم توانستیم به این هوادار کمک کنیم.

وی در مورد اینکه آیا همه تیم‌ها این دستگاه را دارند، عنوان کرد: متاسفانه برخی از این تیم‌ها این دستگاه را ندارند. شاید با 20-30 میلیون هزینه بتوان به جان یک انسان کمک کرد که این ارزشی فراتر از این مبالغ دارد. امیدوارم همه تیم‌ها این دستگاه را تهیه کنند. زهره هراتیان همیشه به پزشکان باشگاه‌ها تاکید می‌کند که این دستگاه را بگیرند چراکه می‌تواند کمک‌حال پزشکان باشد. خوشبختانه ما این دستگاه را داشتیم و از آن استفاده کردیم. من بعد از انتقال این فرد به آمبولانس او را تا بیمارستان شهید مطهری اصفهان همراهی کردم و خوشبختانه آنجا هم همکاری خوبی با ما داشتند. در نهایت هم این فرد بعد از انجام آزمایش‌های خوب و دادن نوار قلب مشخص شد مشکلی دارد به همین خاطر در سی سی یو بستری شد.

پزشک تراکتورسازی در پایان گفت: شب گذشته هم با هراتیان صحبت کردم و او از اینکه برای این دو هوادار مشکلی به وجود نیامده واقعا خوشحال بود. از دکتر هراتیان به خاطر توصیه‌های خوبی که برای پزشکان تیم‌ها دارد تشکر می‌کنم و اینجا تاثیر همراه داشتن این دستگاه که هراتیان بارها توصیه کرده تا آن را خریداری کنیم را دیدیم. واقعا حضور او برای پزشکان فوتبال نعمت است.

انتهای پیام/ا


ویدیو مرتبط :
استفاده از دستگاه AED