سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بیش از 80درصد سطح زیر کشت و تولید زعفران کشور در خراسان رضوی


سید حمیدرضا جوادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال حدود 70 هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت زعفران بوده که نسبت به پارسال با 69 هزار هکتار افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه میزان برداشت زعفران در استان هم اکنون در حال جمع بندی است بدون ذکر آماری در این خصوص، بیان کرد: سال گذشته زراعی مجموعا 218 تن زعفران در استان برداشت شد که پیش بینی می شود این میزان با افزایش نسبت به پارسال به 240 تن برسد.
وی در ادامه از مشکلات متعدد موجود در حوزه زعفران به سودگیری دلالان و میزان سود پایین کاشت و برداشت این محصول برای کشاورزان و تولید کنندگان خبر داد و افزود: علاوه بر این حضور دلالان در عرصه صادرات زعفران از نگرانی های عمیق موجود در این حوزه می باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید دست دلالها و واسطه گران از بازار صادرات زعفران کوتاه شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین حجم تولید و صادرات زعفران از استان خراسان رضوی انجام می گیرد، افزایش کیفیت محصول صادراتی در این بخش از اهمیت بسزایی برخوردار است.
این مسئول با اشاره به فقدان متولی بخش خصوصی در حوزه زعفران اظهار کرد: یکی از برنامه های جهاد کشاورزی و مدیریت تنظیم بازار در سال جاری موضوع صادرات زعفران است.
جوادی بیان کرد : در این راستا برنامه ای تدوین شده تا در قالب آن کشاورز و تولیدکننده از صادرات سهم ببرند.
مدیر تنظیم بازار و توسعه بازرگانی محصولات جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود : هم اکنون قیمت زعفران در حد معقول و متعادلی است و این در حالی رقم می خورد که زعفران از دست تولید کننده خارج شده و در دست دلالان و واسطه گران قرار گرفته است.
وی افزود: این روند موجب شده تولید کننده هیچ سودی نداشته باشد و همه سودها به جیب دلالان برود.
جوادی اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم نگین زعفران بیش از 63 میلیون ریال است.
در سطح استان خراسان رضوی 117 هزار خانوار به کشت زعفران مشغول هستند و متوسط تولید زعفران در این استان چهار کیلوگرم در هر هکتار است.ک/3
7496/1211

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کشت زعفران در فاروج استان خراسان شمالی