سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



آمارهایی از مصرف سیگار و قلیان در دانش‌آموزان تهرانی


سلامت نیوز:معاون بهداشت وزارت بهداشت آمار مصرف قلیان و سیگار میان دانش آموزان تهرانی را به ترتیب 51.2 و 31 درصد اعلام کرد و بر آسیب‌رسان بودن این موضوع تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی اکبر سیاری در نشست معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن اشاره به بررسی درباره میزان شیوع مصرف دخانیات میان دانش آموزان تهران افزود: طبق این بررسی 51.2 درصد دانش آموزان تهرانی قلیان مصرف کرده‌اند. 31 درصد نیز سیگار کشیده‌اند. این آسیب جدی است.

90 درصد کسانی که معتاد به سیگار هستند نیز مصرف آن را از سنین کمتر از 18 سال شروع کرده‌اند.

مواد روانگردان در قلیان‌ها

وی همچنین به همکاری وزارت بهداشت و اماکن و اصناف در خصوص پیگیری عدم صدور مجوز قلیان اشاره کرد و گفت: ما با مراکزی که بدون مجوز قلیان عرضه می‌کنند، برخورد خواهیم کرد. همچنین برنامه‌هایی در خصوص اطلاع‌رسانی به مردم و دانش‌آموزان طراحی شده است. در برخی مراکز عرضه قلیان مواد روان‌گردان در قلیان‌ها دیده شده که ما گزارش آن را به قوه قضاییه داده‌ایم و منتظر پیگیری آن هستیم.

غنی‌سازی شیر مدارس

سیاری، از غنی سازی شیر مدارس با همکاری صنایع لبنی در 11 دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: این شیرها در حال توزیع است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت در خصوص برنامه این وزارتخانه در ایام نوروز برای نظارت بر مراکز فروش مواد غذایی گفت: در ایام نوروز سامانه 190 در سراسر کشور پاسخگوی شکایت‌های مردمی خواهد بود. همچنین 1000 نفر نیز بر اماکن عمومی و فروشگاه‌های مواد غذایی نظارت خواهند کرد. در این خصوص نیز ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شده که مسئولیت ساماندهی این نظارت‌ها را بر عهده دارد.


ویدیو مرتبط :
هر بار مصرف قلیان معادل 80 نخ سیگار