سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هفته آینده دو شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در تهران افتتاح می‌شود


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن ولیئی در نشست خبری امروز خود با اشاره به سی و هفتمین سال تأسیس کمیته امداد امام خمینی اظهار داشت: امام راحل با نقشه و طراحی خاصی برای نهادهای پس از انقلاب 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته‌ای جوشیده از این انقلاب را تأسیس کرد.

وی ادامه داد: در استان تهران 70 هزار خانوار شمال 132 هزار نفر مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند همچنین 86 هزار خانوار نیز در 10 ماهه سپری شده از این سال از کمیته امداد خدمات موردی دریافت کرده‌اند.در این خانوارها 19 هزار و 206 خانوار یک نفره، 20 هزار و 53 خانوار دو نفره، 13 هزار و 658 خانوار سه نفره، 7 هزار و 400 خانوار 4 نفره و سه هزار و 727 خانوار 5 نفره وجود دارند و مابقی بالای 5 نفر هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: 60 درصد این خانواده‌ها دارای مشکلات اقتصادی و مالی، 14 درصد دارا مشکلات جسمی، 11 درصد دارای مشکلات آموزشی و فرهنگی و مابقی مسائل اجتماعی، حقوقی و ... دارند.  از جمعیت 70 هزار خانواری تحت پوشش استان تهران 44 درصد به دلیل فوت سرپرست، 24 درصد به دلیل طلاق، 19 درصد به دلیل از کارافتادگی سرپرست، 3 درصد به دلیل بیماری سرپرست و 3 درصد دیگر به دلیل زندانی بودن سرپرست تحت پوشش کمیته امداد درآمدند.

ولیئی اضافه کرد: در مورد این خانواده ها اولین اقدام توانمندسازی است که 35 درصد بودجه امسال ما برای این امر صرف شد. اما قرار است در فروردین و اردیبهشت سال 95 با مراجعه تک به تک به خانواده‌های تحت پوشش بانک اطلاعاتی جامعی از نیازهای آنها داشته باشیم تا رسیدگی‌ها کاملتر شود.

وی افزود: در حوزه اشتغال در 10 ماهه سپری شده در سال 94 حدود دو هزار تسهیلات بانکی و 927 مورد تسهیلات از منابع کمیته امداد به صورت وام در اختیار مددجویان قرار گرفت که با سقف 15 میلیون تومان کارمزد 4 درصد و اقساط طولانی مدت است. ضمن اینکه در روزهای آینده اولین شعبات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در تهران افتتاح می‌شود که وام‌هایی تا سقف 30 میلیون تومان با اقساط 8 ساله و کارمزد 2 درصد در اختیار مددجویان قرار داده می‌شود. هدف ما از تأسیس این صندوق جذب سپرده‌های خیرین است البته تسهیلات این صندوق برای مواردی از جمله درمان، معیشت و ودیعه مسکن نیز صرف خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به پرداخت دو هزار و 906 مورد وام که مبلغ کلی آن بالغ بر 38 میلیارد تومان شده است، گفت: حدود دو هزار پرونده وام همچنان در بانک‌ها در جریان است. همچنین در 10 ماهه امسال 9 هزار و 783 مورد آموزش اشتغال و حرفه آموزی با هزینه‌ای بالغ بر 733 میلیون تومان انجام شده است که در نهایت دو هزار و 354 نفر از افراد تحت پوشش را مشغول به کار کرده است.

ولیئی خاطرنشان کرد: برای تشویق کارفرمایان در بکارگیری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ما تا دو سال حق بیمه سهم کارفرمایی را پرداخت می‌کنیم و سال سوم نیز 50 درصد آن از سهم کارفرما پرداخت می‌شود. تضمینی برای اخراج شدن یا نشدن مددجویان توسط کارفرما وجود ندارد بلکه آنها باید خود نیز تلاش کنند اما در صورت بروز مشکل از طریق شعبات خاص برای معاضدت‌های حقوقی مددجویان این مشکلات را رفع خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بیمه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد گفت: برای زنانی که سن آنها کمتر از 50 سال باشد تعداد 9 هزار و 556 زن واجد شرایط تحت پوشش کمیته امداد بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند که سرانه حق بیمه آنها از محل هدفمندی یارانه‌ها و منابع کمیته امداد بالغ بر 5 میلیارد تومان به حساب تأمین اجتماعی واریز شده است و در حال حاضر پشت نوبتی برای این موضوع نداریم. ضمن اینکه زنان با سن زیر 45 سال نیز در اولویت بعدی ما قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: کمیته امداد یک سازمان بیمه‌گر پایه است که 93 هزار و 512 نفر را تحت پوشش بیمه پایه دارد و در سال 94 تا امروز 20 میلیارد تومان بابت اسناد بیماران بستری و سرپایی و دو میلیارد تومان نیز از سرفصل‌های بیمه مکمل هزینه کرده است. همچنین برای 900 نفر از کودکان زیر 6 سال دارای سوءتغذیه در تهران به صورت سرانه ماهیانه 70 هزار تومان حدود 518میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

ولیئی با اشاره به حدود 43 میلیارد تومانی کمک معیشت در 10 ماهه امسال برای مددجویان گفت: در اسفندماه برابر یک ماه مستمری به حساب مددجویان عیدی واریز می‌شود که مبلغ آن بسته به تعداد نفرات در خانوار از 53 هزار تومان تا 100 هزار تومان است و در خصوص افزایش این مبلغ نیز فروردین هر سال تصمیم گیری می‌شود. 

وی ادامه داد: امسال 4 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک هزینه ازدواج برای زوج‌های مددجو هزینه شده و درصد طلاق در میان خانواده‌هایی که کمیته امداد زمینه ازدواج آنها را فراهم می‌کند کمتر از یک درصد است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه درسال جاری 10 درصد از خانوارها که حدود 7 هزار نفر هستند از پوشش امداد خارج شدند و به همین میزان تحت پوشش درآمده‌اند افزود: 1900 خانوار تحت پوشش داریم که سرپرست آنها در زندان هستند که پس از آزادی سرپرست تاحدود 6 ماه بعد نیز تحت پوشش امداد هستند تا بتوانند خودکفا شوند.

ولیئی از راه اندازی سامانه سیستم آنی پرداخت نیکوکاری به شماره *8877# خبر داد و گفت: با این طرح از طریق سیم کارت‌ها می‌توان پرداخت آنی کمک را انجام داد. امسال مبلغ 33 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل صدقات مردمی در استان تهران جمع آوری شده و رقم جشن نیکوکاری سال گذشته نیز دو میلیارد و 920 میلیون تومان بوده است. جشن نیکوکاری امسال از روز 12 اسفند با سه هزار و 400 پایگاه مدرسه و 459 پایگاه شهری و مصلی نماز جمعه تا 14 اسفند برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال 53 هزار حامی طرح محسنین مبلغ 15 هزار میلیارد تومان و 55 هزار حامی طرح ایتام مبلغ 20 میلیارد تومان به صورت نقدی و کالا به مددجویان کمک کرده‌اند. 

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از عرضه بن کارت در آستانه سال نو در میان مددجویان خبر داد و گفت: برابر یک ماه مستمری در این بن کارت‌ها برای مددجویان درنظرگرفته شده که می‌توانند تا روز 30 فروردین سال 95 با این بن کارت‌ها به فروشگاه‌های اتکا مراجعه و مایحتاج خود را خریداری کنند. مبلغ این بن کارت‌ها فقط برای مددجویان استان تهران و حدود 4 میلیارد تومان است که از محل کمک‌های خیرین تأمین شده است. 

ولیئی در پایان از افتتاح عرضه محصولات خودکفایی مددجویان در زیرگذر چهارراه ولیعصر از روز 14 تا 22 اسفند خبر داد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نرم افزار صندوق قرض الحسنه اورانوس