سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گشایش بنیاد کرزای در کابل


ایسنا/ بنیادی به نام حامد کرزای، رییس جمهور پیشین افغانستان امروز در کابل گشایش یافت.

به نقل از خامه پرس، مسؤولان و بنیان‌گذاران این نهاد می‌گویند هیچ فعالیت سیاسی از طریق این نهاد دنبال نخواهد شد و تنها هدفش فعالیت‌های فرهنگی و فراهم ساختن زمینه‌های تحصیلی برای جوانان است.

حامد کرزای، رییس جمهور پیشین در مراسم گشایش این بنیاد در کابل گفت که این بنیاد تنها برای تربیت جوانان افغانستان ساخته شده و هدف آن فراهم ساختن زمینۀ تحصیل برای جوانان در داخل و خارج از کشور و معرفی علما، بزرگان، معارف‌پروران و ادبای افغانستان به جهان است.

وی تقویت دستاوردهای علمی مردم افغانستان در 13 سال گذشته را از دیگر اهداف این بنیاد خواند و گفت: در جریان جنگ ۳۰ سالۀ افغانستان که عامل بیرونی و داخلی دارد کشورهای دیگر به سرعت رشد کردند و افغانستان نه تنها نتوانست رشد کند، بلکه به عقب نیز رفت. مردم افغانستان در این راستا از طریق کوشش جوانان به پیش‌رفت سریع نیاز دارند تا خود را به کاروان ترقی جهان برسانند و به استقلال دست یابند که این فقط از راه تحصیل ممکن است.

در همین حال رنگین دادفر سپنتا، مشاور پیشین امنیت ملی و رییس اجرایی بنیاد حامد کرزای گفت که تلاش خواهند کرد این نهاد را از درگیری‌های سیاسی کاملا به دور نگه دارند و در انتخاب دانشجویانی که برای تحصیل به خارج فرستاده می‌شوند مسایل سمتی، قومی و مذهبی را معیار قرار نخواهند داد.

سپنتا گفت منابع مالی این بنیاد تاکنون دست‌مزدهایی‌ است که حامد کرزای از سخنرانی‌های خود در کشورهای خارجی به دست آورده‌ است.وی از بازرگانان و آنانی که توانایی کمک را دارند برای پیشبرد این نهاد علمی و فرهنگی کمک خواست.


ویدیو مرتبط :
شطرنج - تئوری گشایش ها - دفاع فیلیدور, گشایش پونتسیانی