سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بودجه سال ۹۵ بر اساس «برنامه پنجم» تصویب و با «برنامه ششم»اصلاح شود


جعفر قادری در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه، اظهارداشت: در صورتی که بررسی بودجه به صورت همزمان در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق انجام شود، حداقل به چهار هفته وقت نیاز است.

وی با بیان اینکه انتخابات مجلس در هفتم اسفند ماه موجب وقفه در بررسی بودجه می‌‌شود، افزود: بعید است با این تاخیر در ارائه لایحه بودجه و قانون برنامه، مجلس بتواند این دو لایحه را تا قبل از اتمام سال بررسی و تصویب کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: مجلس می‌تواند لایحه بودجه را تا قبل از انتخابات هفتم اسفند در کمیسیون تلفیق نهایی و بعد از انتخابات در صحن علنی تصویب کند.

به گفته وی در این شرایط بررسی لایحه برنامه ششم توسعه به اوایل سال آینده موکول می‌شود.

قادری گفت: بنابراین بهتر است لایحه بودجه براساس قانون برنامه پنجم تصویب شود و در صورتی که قانون برنامه ششم تفاوت زیادی با برنامه پنجم داشت، در اوایل سال آینده در قالب متمم یا اصلاحیه تغییراتی در بودجه داده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اگر دولت لایحه بودجه و برنامه ششم را زودتر ارائه می‌کرد، مجلس می‌توانست ابتدا بودجه را بررسی و تصویب کند و بعد بودجه سال 95 براساس برنامه ششم براساس آن ارزیابی و تصویب می‌شد.

قادری در واکنش به این نکته که خبر‌هایی مبنی بر درخواست برخی نمایندگان مجلس برای تمدید یک‌ساله قانون برنامه پنجم توسعه شنیده می‌شود، گفت: تمدید یکساله قانون برنامه پنجم منطقی نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس می‌تواند تا خردادماه برنامه ششم را به تصویب برساند، تمدید سه ماهه برنامه پنجم کافی است.

انتهای پیام/م

 

http://fna.ir/H76GMK


ویدیو مرتبط :
تصویب کلیات لایحه بودجه سال94 در کمیسیون برنامه و بودجه