سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تونل شهدای غزه تا پایان سال به اتمام می‌رسد/دیگر توان اجرای پروژه‌های بزرگ بر روی سطح وجود ندارد


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، علیرضا جاوید در دومین جشنواره عمران شهری اظهار داشت: در کشور تدوین آمایش سرزمینی پروژه‌های عمرانی مورد غفلت قرار گرفته که امیدوار هستیم با تشکیل مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی این مهم محقق شود و برنامه‌ آمایش سرزمینی و محلی پروژه‌ها تدوین شود.

وی ادامه داد:با نبود برنامه فرادست به عنوان آمایش سرزمینی، برنامه بلندمدتی تا سال 1404 در قالب طرح جامع شهر تهران تهیه کرده است، این طرح با اهتمام ویژه رئیس شورای شهر از سال 82 مورد پیگیری قرار گرفت و در زمان مدیریت قالیباف نیز اجرایی شد تا برنامه و طرح جامع راهبردی تدوین شود.

وی با بیان اینکه با زحمات و تلاش‌های انجام شده 92 درصد زیر ساخت‌های عمرانی مصوب برنامه توسعه شهر اعم از طرح تفصیلی و جامع محقق شده است، گفت: باید از تلاش همه همکاران در شهرداری طی چهار دهه اخیر تشکر کنیم، اما بررسی آمارها نشان می‌دهد که تحقق 92 درصدی زیر ساخت‌های شهری طی 10 سال اخیر اوج گرفته به گونه‌ای که طی یک دهه اخیر 45 درصد از کل زیرساخت‌ها تکمیل شده است و شاید ثبات مدیریت در شورا و شهرداری یکی از دلایل توفیقات حاصله باشد .

جاوید بیان داشت:‌ در دو سال آتی باقیمانده این دوره مدیریت شهری، چهار درصد دیگر از زیر ساخت‌های شهری اعم از شبکه بزرگراهی، تونل‌ها، مجتمع‌های بزرگ خدماتی که در قالب طرح توسعه شهری تعریف شده انجام شود و با ادامه این روند بتوانیم عنوان کنیم که ساخت زیرساخت‌های مصوب در حوزه عمران تمام می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه با اتمام طرح توسعه شهری در حوزه عمران نیازمند تدوین طرح‌های جدید برای تهران هستیم، گفت: به نظر می‌رسد در تهران دیگر توان اجرای پروژه‌های بزرگ بر روی سطح وجود ندارد و باید نگاهمان به زیر سطوح باشد.

جاوید با اشاره به توسعه شبکه زیرسطحی گفت: تهران چهار تجربه موفق تونل رسالت، توحید، امیرکبیر و نیایش در مقیاس بین المللی را دارد و به نظر می‌رسد تا پایان سال تونل شهدای غزه نیز به اتمام می‌رسد که از لحاظ کیفیت بسیار متفاوت و خاص است.

وی افزود:‌ نیازمند طرح جامع زیر سطحی و توسعه شبکه بزرگراهی در این حوزه هستیم که در شمال تهران به دلیل مشکلاتی که در سطح وجود دارد نمی‌توانیم کار احداث رینگ بزرگراهی پایتخت را به پایان برسانیم و باید روی موضوعات زیر سطحی در رینگ شمالی طراحی‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

جاوید با اشاره به کمک معاونت فنی و عمرانی به شرکت فاضلاب گفت: دنیا حیران است که چطور 10 میلیون نفر جمعیت در شهر تهران بدون شبکه فاضلاب یکپارچه زندگی می‌کنند و با اینکه شاهد پیشرفت 52 درصدی ایجاد و تکمیل شبکه فاضلاب هستیم اما باید از شرکت آب و فاضلاب برای تحقق این امر حمایت کنیم.

وی تکمیل شبکه جمع‌آوری آب‌های زیر سطحی شهر تهران را یکی دیگر از اولویت‌های معاونت فنی و عمرانی دانست و گفت: تهران از لحاظ موقعیت جغرافیایی بسیار خاص است و در معرض سیل قرار دارد و بر همین اساس ایجاد 550 کیلومتر شبکه آب‌های سطحی را در دستورکار قرار دادیم که شاهد پیشرفت 90 درصدی آن هستیم، اما باید در طراحی جدید شبکه‌ جمع آوری آب‌های سطحی باید به 800 کیلومتر برسیم تا خطر سیل در پایتخت را به حداقل برسانیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین احداث تونل‌های مشترک شهری را یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت دانست و گفت: وضعیت لوله‌های آب، برق، نفت و ... در زیر سطح پایتخت، اوضاع نامناسب و نامنسجمی دارند که باید در افق 25 ساله تونل‌های مشترکی را برای تجمیع این خدمات طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه تنها یکبار مدیریت شهری در انتقال پست فشارقوی برق به زیر سطح تجربه موفقی داشته‌ است، گفت: انتقال برق فشارقوی که میان بزرگراه صدر قرار داشت از سطح به قسمت زیر سطح بین محله ازگل و قیطریه یک نمونه همکاری ارزشمند شهری محسوب می‌شود که مثال زدنی است و باید این مهم در سایر بخش‌ها نیز محقق شود.

جاوید همچنین به کمبود پارکینگ در پایتخت اشاره کرد و گفت:‌خیابان‌های تهران نمی‌توانند به دلیل تبدیل شدن به پارکینگ نفس بکشند. می‌بینید که خیابان‌ها توسط خودروها اشغال شده و باید این پارکینگ‌ها را به زیر سطح ببریم .

معاون عمرانی شهرداری تهران اضافه کرد: در حال حاضر در فضای زیرسطحی بوستان ملت درامتداد اتوبان نیایش، فضایی به ظرفیت 4000 پارکینگ در حال احداث است و امیدواریم طی دو سال آتی به بهره برداری برسد، علاوه بر پارکینگ می‌توانیم مجتمع‌های خدماتی را نیز در فضای زیرسطحی ایجاد کنیم که در مواقع بحران به پدافند غیرعامل کمک کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
Iran made Hamedani highway & Ghazeh martyrs tunnel, Tehran بزرگراه همدانی و تونل شهدای غزه تهران