سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شرکت Ikea تغییر دکوراسیون آشپزخانه را به یک بازی واقعیت مجازی در HTC Vive تبدیل کرده


شرکت Ikea تغییر دکوراسیون آشپزخانه را به یک بازی واقعیت مجازی در HTC Vive تبدیل کرده

احتمالا با شرکت سوئدی Ikea که در زمینه طراحی و تولید مبلمان پیش ساخته و فروش لوازم اصلی و جانبی خانه فعالیت می کند، آشنا هستید. حالا بد نیست بدانید که این کمپانی به تازگی اپلیکیشنی موسوم به Ikea VR Experience عرضه نموده که با استفاده از هدست واقعیت افزوده HTC Vive کار می کند.

به این صورت که نرم افزار یاد شده با بهره گرفتن از موتور Unreal Engine 4 از کمپانی اپیک گیمز و هدست وایو شرکت اچ تی سی، آشپزخانه ای کامل در اندازه واقعی را برای فرد تصویر سازی می نماید و کاربران می توانند رنگ کابینت ها و کشوهای سه آشپزخانه مجزا را تغییر داده و آن را از منظر یک کودک یا آدم بزرگسال تماشا کنند.

همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر، ایکیا چندین ابزار حرفه ای نقشه کشی سه بعدی را به منظور طراحی و تصویرسازی آشپزخانه ها، کمدها و انبارها در اختیار کاربر قرار می دهد که دقت عملکرد آنها میلی متری است. اما هنوز این ابزارها با اپلیکیشن VR Experience سازگاری نیافته اند و فعلا نمی توان از آنها در کنار هم بهره گرفت.

در همین راستا، «جسپر برودین»، مدیر ایکیا در دفتر سوئد در رابطه با نخستین تجربه خود در استفاده از VR اعلام داشته که: «واقعیت مجازی با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است، به گونه ای که احتمالا در عرض 5 تا 10 سال آینده به بخش ثابتی از زندگی بشر تبدیل خواهد شد. از این رو نتیجه گیری کردیم که این دانش می تواند در آینده مشتری های ما نیز نقش مهمی داشته باشد. به این صورت که مثلا افراد قادر باشند با کمک واقعیت مجازی، کالای موردنظر خود را تجسم کرده و آن را در خانه شان نصب نمایند و اگر با فضای موردنظر تناسب لازم را داشت، سپس برای خرید آن اقدام نمایند.»

اپلیکیشن IKEA VR Experience در حال حاضر به صورت رایگان و به عنوان بازی برای هدست HTC Vive در Steam موجود است و به ادعای ایکیا، آپدیت این برنامه نیز تا اوایل شهریور ماه که تست های مقدماتی آن به پایان برسند، به طور مداوم ادامه خواهد داشت.

pr_kitchen_vr.0-w600

منبع: ikea

برچسب‌ها:IKEAUnreal Engine 4اخبار تکنولوژیبازیفروشگاه IKEAهدست واقعیت مجازیواقعیت مجازیوی آر

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی HTC Vive