سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



استقلال خواهی از علل بالا رفتن سن ازدواج


استقلال خواهی از علل بالا رفتن سن ازدواجایسنا/ یک جامعه شناس با اشاره به اینکه بالا رفتن سن ازدواج در کشور ارتباطی با مسائل اقتصادی ندارد، گفت: اگر دختر و پسر به یکدیگر علاقه مند باشند و با حداقل امکانات زندگی خود را شروع کنند، مسائل اقتصادی برای آنها جزء اولویت‌های اول برای ازدواج قرار نمی‌گیرد.
دکتر بهرام بیات مسائل اجتماعی و فرهنگی را یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج در کشور دانست و گفت: در حاضر تغییر در سبک زندگی خانواده‌ها، فرهنگ سازی و آموزش مهارت زندگی توسط خانواده‌ها به جوانان دیر صورت می‌گیرد و افراد بین 25 تا 30 سال می‌توانند به پختگی لازم جهت ازدواج دست یابند.
بیات با بیان این مطلب که سواد آموزی در کشور باعث بالا رفتن سن ازدواج می‌شود، خاطر نشان کرد: در گذشته خانواده‌ها دختران و پسران خود را از دوران نوجوانی و به صورت تجربی و عملی برای زندگی مشترک آماده می کردند ولی امروزه و در حال حاضر سواد آموزی فرزندان تا حداقل مدرک لیسانس باعث به تعویق افتادن ازدواج و تشکیل زندگی مشترک در آنها شده است.
استقلال خواهی از علل بالا رفتن سن ازدواج
وی استقلال خواهی بعد از ازدواج را یکی دیگر از علل بالا رفتن سن ازدواج در کشور دانست و اظهار کرد: امروزه چشم انداز دختر و پسر پس از ازدواج، داشتن زندگی مشترک مستقل است و از زندگی با خانواده یکدیگر طفره می‌روند و این باعث می‌شود که جوانان برای داشتن زندگی مستقل و به دست آوردن امکاناتی مانند داشتن مسکن و ماشین مستقل تلاش کنند و سن آنها برای ازدواج بالا برود.
بیات ادامه داد: در گذشته اگر دختر و پسر مهارت زندگی مشترک را نداشتند و یا نداشتن امکانات اولیه مانع از ازدواج آنها می‌شد، با زندگی مشترک کنار خانواده این مهارت را به طور تجربی کسب می‌کردند و بعد از چند سال زوج مستقل می‌شدند و یا حتی تا آخر عمر خود در کنار خانواده زندگی می کردند.
این جامعه شناس در پایان یادآور شد: به طور کلی زندگی و تشکیل زندگی مشترک بر پایه خرید و فروش نیست که بتوان گفت کمبود مسائل اقتصادی مانند نداشتن مسکن، ماشین و کار با درآمد کم مشکل ساز و داشتن آن باعث خوشبختی می شود اما اگر نوع نگرش جوانان و خانواده های آنان برای تشکیل زندگی مشترک مربوط به مسائل اقتصادی و مادیات باشد، همین مسئله می‌تواند بهانه‌ای برای به تعویق افتادن ازدواج در کشور شود.


منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
بالا رفتن سن ازدواج